Volkswagen Vehicule Comerciale propune două variante de Caddy, adaptate trendurilor pieței, una „verde”, bazându-se pe CNG, și o alta unde accentul este pus pe eleganță și detalii, ediția Dark Label.
Producătorul german a adus sub capota unui Caddy Maxi un nou tren de rulare, ce se bazează pe un propulsor alimentat cu gaz natural comprimat, CNG. Motorul, de 1,5 l, supraalimentat cu ajutorul unei turbine, poate livra o putere maximă de 131 CP. Acesta asigură performanțe optime de condus, precum și un consum scăzut de energie. Caddy Maxi TGI a fost primul vehicul din linia de produse a VW Comerciale care a obținut eticheta energetică A+.
Niveluri de emisii mult mai mici decât ale motoarelor termice sunt posibile folosind bio-CNG în Caddy Maxi TGI. CNG (gazul natural comprimat) provine, în Germania, din producția internă. Tot ceea ce este folosit în producția sa sunt deșeuri și reziduuri. Biometanul poate fi produs, de exemplu, din paie sau nămol.
Versiunea Caddy Maxi TGI poate fi rulată într-un mod deosebit de atractiv, din punct de vedere financiar și ecologic, folosind bio-CNG. Costul gazului este mult mai mic decât cel al benzinei sau motorinei. Un kilogram de CNG oferă, de asemenea, de aproximativ 1,5 ori mai multă energie decât un litru de benzină – și de 1,3 ori mai mult decât unul de motorină. Pentru a rula o mașină la fel de ieftină ca și cu bio-CNG, prețul motorinei ar trebui să fie de aproximativ 75 de eurocenți per litru, iar cel al benzinei de doar 65 de eurocenți.
139 de litri sau 21,1 kg de gaz natural comprimat încap în cele cinci rezervoare de oțel de sub caroseria vehiculului. Ca urmare a montării rezervoarelor sub vehicul, spațiul mare de încărcare al lui Caddy Maxi poate fi folosit în continuare ca și la modelele cu motor termic. Sistemul de propulsie CNG cvasimonovalent din Caddy are și un rezervor suplimentar pentru benzină, cu o capacitate de 8,25 litri. În cazul în care, într-o ocazie neobișnuită, nu este posibil să se facă realimentarea cu CNG, există rezerve adecvate.
Cvasimonovalent înseamnă că vehiculul pornește cu ajutorul benzinei și apoi funcționează exclusiv pe CNG, trecând la benzină doar dacă rezervorul de CNG este gol. Această trecere se face automat și fără ca pasagerii să o observe. Indicatoarele de autonomie și nivel de combustibil comută automat la combustibilul utilizat, după ce se face trecerea. Având un consum mediu de 4,3 kg CNG/100 km și emisii de 118 g CO2/km (în ciclu combinat), autonomia este de aproximativ 400 km cu CNG și 120 km cu rezervorul de benzină plin.
Pentru a putea obține aceste performanțe, Caddy Maxi TGI de la Volkswagen Vehicule Comerciale folosește cel mai recent motor de 1,5 litri și 131 CP alături de platforma MQB a Grupului Volkswagen, dezvoltată special pentru utilizarea propulsoarelor CNG.
Noul Caddy Maxi TGI este disponibil în variantele Cargo, Kombi, Caddy Life și Style. Prețurile, în Germania, pornesc de la 27.430 de euro (net/fără TVA).
Tușa de eleganță
„Dark Label” este o ediție specială, cu numeroase elemente de design negre și interioare premium. Disponibil în doar patru culori de vopsea pentru exterior, modelul se deosebește de linia clasică a Caddy. Noul model ediție specială se bazează pe versiunea de mijloc, Life. În plus, „Dark Label” are șine de acoperiș negre, jante din aliaj „Columbo” polished, de 17 inch, negre și cu decaluri stilizate cu numele modelului. Capacele oglinzilor exterioare sunt, de asemenea, vopsite în negru, mânerele ușilor în culoarea caroseriei vehiculului și șina ușii glisante în negru. Un acoperiș panoramic din sticlă, farurile cu LED, lumini de zi cu LED, stopurile cu LED și sistemul „Keyless Start” sunt incluse în gama de dotări a acestei ediții speciale.
Cele patru culori exterioare care pot fi asociate Dark Label sunt: Deep Black Pearl, Indium Grey Metallic, Starlight Blue Metallic și Pure Gray ca al doilea ton de gri. Caddy Dark Label poate fi comandat cu un ampatament scurt sau lung. Pentru sistemul de tracțiune, se poate opta dintre motoarele pe benzină, diesel, sau noul TGI, alături de tracțiune față sau integrală. Prețurile pentru acest model încep de la 29.643 euro (cu TVA), în Germania, pentru TSI-ul de 1,5 litri.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro