Mercedes-Benz, partener al Renault în sectorul autoutilitarelor, probabil că nu va participa la proiectul FlexEVan al companiei franceze. În schimb, compania din Stuttgart vrea să se concentreze pe propria sa platformă electrică VAN.EA.
Acest fapt a fost publicat de Reuters, pe baza a două surse familiare cu problema. Renault plănuiește o familie de autoutilitare electrice cu baterii bazată pe propria sa platformă sub numele FlexEVan, începând din 2026. Această arhitectură FlexEVan urmează a fi folosită de către mărcile Renault și Nissan – posibil și Dacia. Potrivit unor persoane din interior, s-ar putea alătura și Renault Trucks, care deși aparține Grupului Volvo, vinde și utilitare mici fabricate de constructorul de autoturisme.
Mercedes-Benz, pe de altă parte, vrea să rămână pe picioarele sale, deși legăturile strânse dintre Renault și Daimler se numără printre alianțele istorice ale industriei. Un purtător de cuvânt al MB a declarat pentru Reuters că grupul nu intenționează să lanseze o dubă (medie ori mare) pe o altă platformă decât VAN.EA. În trecut, Daimler și Renault obișnuiau să lucreze împreună, de exemplu, la furnizarea de motoare diesel și în proiectul comun Twingo-Smart, dar acestea sunt încheiate sau urmează. Acum există o singură legătură strânsă: și anume micul van Citan cu recentul eCitan, care împarte tehnologia cu Renault Kangoo și, respectiv, complet electricul Kangoo E-Tech. Știrea nu spune nimic în schimb despre gemenii Navara și Clasa X.
La rândul său, Mercedes-Benz se concentrează pe propria sa platformă electrică VAN.EA, pe care se vor baza toate autoutilitarele medii și mari nou dezvoltate de producător începând din 2026 și pe care v-am prezentat-o deja.
Dan ATHANASIU