Compania de tehnologie ZF și-a dezvăluit sistemul de management termic autodezvoltat pentru vehicule electrice, la evenimentul său anual demonstrativ al Zilei Globale a Tehnologiei. Noul sistem nu numai că oferă un design mai compact al propulsiei, ci și poate să sporească autonomia vehiculului cu până la o treime, pe timp de iarnă.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
În combinație cu un tren de antrenare electric optimizat format din electronică de mare putere, motor și cutie de viteze de reducere pe baza carburii de siliciu de 800 de volți, sistemul stabilește noi standarde în compactitate și greutate. Noul software dezvoltat pentru grupul motopropulsor contribuie semnificativ și la creșterea eficienței.
„Cu această soluție inovatoare, ZF subliniază expertiza sistemului în electromobilitate și oferă autovehiculelor electrice o autonomie sporită”, a declarat Holger Klein, CEO al ZF. Noul sistem motopropulsor nu conține elemente grele din pământuri rare și poate fi utilizat în mod flexibil de producătorii de automobile datorită designului său modular. După ce a prezentat conceptul în noiembrie anul trecut, ZF a realizat acum noua generație de propulsie electrică cu management termic într-un vehicul demonstrativ pe care compania l-a prezentat jurnaliștilor din întreaga lume la sediul său din Friedrichshafen.
În vehicul, componentele transmisiei electrice au fost optimizate şi combinate într-un sistem holistic. Pachetul de vehicule are o greutate totală cu 30% mai mică și, în acest fel, împreună cu managementul termic, permite o densitate de cuplu de 70 de newton metri pe kilogram de greutate de transmisie. Aceasta este o valoare maximă pentru autoturismele aflate în prezent pe piață. „Cu doar câteva luni în urmă a fost doar o viziune, acum unitatea noastră poate fi experimentată într-o mașină sport”, a spus Klein. „Nu numai că urmărim în mod consecvent strategia noastră de mobilitate durabilă și eficientă pentru viitor, dar ne adaptăm și procesele de dezvoltare la noua viteză a industriei noastre”.
Având în vedere dinamica accelerată a schimbărilor în industria auto, ZF îşi optimizează și organizarea, de câteva luni: căile de luare a deciziilor vor fi scurtate, iar procesele vor fi flexibilizate pentru a ajuta compania să fie mai receptivă. Orientarea globală a ZF își dovedește deja valoarea: un exemplu este sistemul de direcție Steer-by-Wire, complet electric, pentru care ZF a primit comenzi de la clienți de pe toate piețele mondiale importante. Software-ul de şasiu CubiX sau prima generaţie de vehicule electrice de 800 de volţi va fi utilizat în lunile următoare şi de producătorii auto din Asia, Europa şi America.
ZF uneşte tehnologia şasiului pentru a forma divizia Soluţii de şasiu
Pe lângă electromobilitate, produsele by-wire de la ZF: sistemele de frânare, direcţie şi amortizare interconectate şi controlabile electronic sunt exemple ale celei de-a doua teme majore a volumului viitorului: tehnologiile de şasiu. Cu experienţa şi know-how-ul său, ZF stăpâneşte controlul longitudinal, lateral şi vertical al unui vehicul şi vede un mare potenţial pentru viitor în componentele de şasiu interconectate. În acest context, ZF fuzionează diviziile pentru tehnologia şasiului pentru autoturisme şi tehnologia de siguranţă activă pentru a forma o divizie de soluţii de şasiu nouă şi unică.
Noua unitate îmbină întreaga expertiză în domeniul şasiului, direcţiei şi frânării de la ZF. „Divizia Soluţii de şasiu oferă toate componentele hardware necesare pentru a controla dinamica verticală, longitudinală şi transversală a autovehiculului – precum şi interconectarea aferentă sub formă de hardware şi software”, a explicat Klein. „Unitatea combină deja o cifră de afaceri anuală de peste 14 miliarde de euro şi va fi un partener de încredere şi competent pentru clienţii noştri din toate regiunile lumii”. Lansarea noii divizii este planificată pentru ianuarie 2024. Pe viitor, toate segmentele de mobilitate vor beneficia de evoluţiile şi know-how-ul acestei noi divizii ZF – sectorul vehiculelor utilitare, precum şi de aplicaţiile industriale.
Cererea clienților arată că ZF este pe drumul cel bun prin strategia sa „Next Generation Mobility”. Scopul grupului tehnologic este de a utiliza tehnologia pentru a face mobilitatea viitorului curată, sigură, confortabilă și accesibilă – pentru toată lumea, peste tot.