Autovehicule electrice în flotă: ce provocări vor avea transportatorii?

Electromobilitatea, megatendința globală a vremurilor noastre, își face din ce în ce mai mult simțită prezența în sectorul transportului rutier comercial (TRC). Presiunea de reducere a emisiilor afectează nu numai producătorii, ci și transportatorii înșiși. Funcționarea vehiculelor alimentate cu baterii ridică provocări și cerințe specifice.

Precizările Eurowag, transmise ZIUA CARGO:

Deși electromobilitatea este încă la început în transportul rutier comercial, potențialul pe care îl oferă este deja uriaș. Datele ne arată că 90% din comenzile de transport sunt pentru călătorii mai mici de 300 km. În plus, aceste călătorii reprezintă aproape jumătate din kilometrii parcurși de transportul rutier de marfă în ansamblu. Prima generație de camioane electrice oferă o autonomie de la 200 la 300 km. Rezultă că tehnologia camioanelor alimentate cu baterii poate gestiona deja o mare parte a comenzilor de transport.

Cu toate acestea, nu ne putem aștepta ca transportatorii să-și trimită vehiculele diesel existente la dezmembrări. Nici nu există niciun motiv pentru a face acest lucru: având în vedere starea infrastructurii de încărcare, sunt puse în funcțiune în principal camioanele electrice pe distanțe scurte. Transportul pe distanțe lungi este încă doar un plan de viitor. Prin urmare, este probabil ca vehiculele diesel să-și păstreze dominația aici pentru încă o vreme de acum încolo. Prin urmare, companiile de transport așteaptă cu nerăbdare o perioadă de așa-numite flote hibride (sau mixte), în care vor implementa treptat vehicule alimentate cu baterii în flotele lor actuale.

Electrificarea flotei prezintă noi provocări

Vehiculele alimentate cu baterii impun noi cerințe managerilor de flote, dispecerilor și proprietarilor de companii de logistică. Principalele criterii cu care se lucrează includ costul de achiziție al camioanelor electrice, estimarea autonomiei pe încărcare, prezentarea de ansamblu a opțiunilor de încărcare, construirea de puncte de încărcare în garajele companiei, cooperarea cu clienții și posibilitatea de alimentare în timpul descărcării transportului, costul de încărcare, asigurarea vehiculului, taxele de trecere sau chiar valoarea reziduală a camionului electric.

Dar intră în joc și probleme operaționale comune, de exemplu: cum să implementăm plățile de reîncărcare în sistemele corporative? Cum se adaptează funcționarea și întreținerea vehiculului la cerințele de sănătate a bateriei? Cum se pregătesc șoferii să conducă mașini electrice? Cum vor afecta sezoanele afacerea?

Datele de trafic sunt cheia

Pentru a opera eficient flotele mixte, transportatorii vor avea nevoie de instrumentele potrivite, cum ar fi platformele telematice și digitale de gestionare a flotei. Într-adevăr, însăși decizia dacă și cum să-și electrifice flotele depinde în mare măsură de datele reale de trafic. Aceasta este baza pentru calcularea modului în care electrificarea poate economisi costuri și care este rentabilitatea investiției.

În plus, instrumentele potrivite pot face operațiunile flotei mai eficiente în multe moduri: permit șoferilor să realimenteze sau să reîncarce comod și rapid, simplifică sarcina administrativă și urmăresc date importante despre trafic (ore lucrate, stilul de condus al șoferilor, autonomia vehiculului actual) și vehicule (nivel de încărcare, capacitatea și starea bateriei). Capacitatea de a colecta datele potrivite și de a le introduce în sistemele potrivite determină cât de rapid și eficient se poate bucura un transportator de beneficiile incontestabile ale electromobilității. Eurowag, principalul furnizor european de soluții integrate de transport rutier, poate, de exemplu, să analizeze flota dumneavoastră și electrificarea în faze adecvată pe baza datelor reale.

Instrumentele potrivite aduc mai multă eficiență și economii

Necesitatea unor noi soluții care să faciliteze transportatorilor să-și electrifice flotele și să gestioneze flotele hibride este recunoscută de tot mai multe companii. Prin urmare, Eurowag a dezvoltat platforma EVA. Această unitate de bord combină telematică puternică, plata taxei și un sistem antifurt brevetat de carburant.

Datorită soluțiilor precum EVA, companiile de transport au informațiile cheie de care au nevoie pentru a funcționa eficient. În cazul vehiculelor alimentate cu baterie, aceasta include starea de încărcare menționată mai sus, starea bateriei, timpul estimat până la încărcarea completă și multe alte date utile. Telematica avansată permite operatorilor de transport să analizeze datele și să tragă concluzii despre trafic – fie în timp real, fie prin statistici pe termen lung. Aceste informații ajută la optimizarea funcționării unei flote hibride (sau a oricărui alt), făcându-l mai eficient și mai rentabil.

Despre Eurowag:

Eurowag furnizează servicii integrate de mobilitate și plată companiilor internaționale de transport de mai bine de 25 de ani. Este una dintre companiile cu cea mai rapidă creștere din Europa. Misiunea sa este de a face operarea a milioane de camioane care traversează Europa mai curată, mai corectă și mai eficientă. În acest scop, Eurowag oferă clienților săi produse și servicii bazate pe tehnologii digitale moderne, de la plăți pentru carburant convenționali și alternativi, încărcare pentru vehicule electrice și plata taxelor, la rambursări de taxe, telematică și navigație, până la o gamă de servicii financiare și consultanță pentru mobilitate curată. .

Eurowag sprijină, de asemenea, inovația în filantropie. Ca parte a proiectului „Philanthropy and You”, la care participă în mod regulat ¾ din angajații companiei, fiecare angajat Eurowag primește un buget individual pentru filantropie, precum și încredere deplină în modul în care sunt cheltuiți banii. Proiectul a inspirat deja alte câteva corporații IT mari să ia măsuri similare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.