Proiectul UE ZEFES a fost lansat la începutul acestui an și este programat să se desfășoare pe o perioadă de 3,5 ani.
În cadrul acestuia, patru producători de camioane (Ford Otosan, Renault Trucks, Scania și Volvo Trucks) lucrează împreună cu furnizorii, operatorii de logistică și partenerii de cercetare pentru a accelera dezvoltarea camioanelor BEV și FCEV cu rază lungă de acțiune. În 2025, nouă concepte diferite de vehicule (inclusiv patru vehicule alimentate cu celule de combustibil și cinci vehicule electrice cu baterii) sunt de așteptat să acopere mai mult de 1 milion de kilometri pe rute din UE în condiții reale, de zi cu zi.
Ford F-MAX de 44 de tone al joint-venture-ului turc Ford Otosan urmează să fie transformat într-un camion cu pile de combustie cu două module Ballard de tip FCmove-XD cu o putere de 120 kW fiecare. F-MAX alimentat cu celule de combustibil urmează să fie construit în Turcia și să fie lansat pe șosea în 2025 pentru primele demonstrații ca parte a proiectului UE ZEFES (Zero Emission Freight EcoSystem).
În conformitate cu termenii memorandumului de înțelegere, Ballard poate fi desemnat furnizor preferat pentru producția de serie a F-MAX alimentat cu pile de combustibil, după finalizarea cu succes a programului de dezvoltare și sub rezerva altor condiții. De altfel, modulele FC pe care Ballard le furnizează lui Ford în cadrul proiectului vor fi folosite și în camionul Quantron QHM FCEV.
Explicatie
Ballard FCmove-XD va furniza energie pentru F-MAX