În martie 2022, guvernul statului Chile a adoptat strategia națională pentru electromobilitate. Unul dintre obiectivele principale este ca toate vehiculele ușoare și medii, toate transporturile publice de pasageri (autobuze, taxiuri și taxiuri comune) și vânzările de mașini grele să fie fără emisii până în 2035.
BYD se extinde în Chile, deoarece livrează primele autobuze electrice cu etaj în țară, susținând că acestea sunt singurele de pe continent. Noile vehicule electrice se alătură, totuși, unei flote considerabile de autobuze electrice deja în funcțiune, BYD livrând nu mai puțin de 455 de autobuze electrice în țară până în 2020. De atunci, compania a înființat un coridor de autobuze electrice în Santiago de Chile și, la acea vreme, deținea 65% din piața de autobuze electrice din Chile. Cel mai puternic concurent al său este Yutong.
Cele zece mașini cu două etaje sunt de tip BYD B12C01 și au fost construite la comandă pentru Chile. Fiecare autobuz are 69 de locuri distribuite pe ambele etaje, pe lângă șase locuri prioritare și o zonă preferențială pentru scaune cu rotile. Capacitatea totală este de 97 de pasageri, autobuzele au puțin sub 12 metri lungime. BYD declară o autonomie de 280 de kilometri cu o singură încărcare, dar nu a publicat specificațiile tehnice complete.
Dan ATHANASIU