Conform intențiilor Uniunii Europene, companiile vor trebui să furnizeze date detaliate despre întregul ciclu de viață al bateriilor mari, cum ar fi cele instalate în mașini electrice, acestea vor fi marcate în format digital.
Noul pașaport al bateriilor în Uniunea Europeană este o cerință legală care constituie și o oportunitate de gestionare a datelor, pentru a analiza și a evalua pe deplin fluxul constant de informații, începând de la extracția materiilor prime și până la utilizarea și reciclarea, creând astfel produse mai inovatoare și lanțuri valorice mai eficiente.
Bateriile, cu o durată de viață planificată de aproximativ 20 de ani, generează cantități mari de informații, care acoperă extracția materiilor prime, producția, diferitele opțiuni de utilizare și posibilitățile finale de reciclare. La inițiativa UE, în viitor aceste date vor trebui să fie înregistrate. După aproximativ zece ani, bateriile mașinilor electrice ajung la sfârșitul primei vieți. Cu toate acestea, cu mici modificări, bateriile ar putea avea o a doua viață. Acestea pot fi utilizate, de exemplu, ca stații de încărcare pentru mașini electrice sau ca sisteme de stocare pentru centrale solare pentru uz privat. Așadar, extinzându-și durata de viață, aceste baterii ar putea fi utile timp de 20 de ani înainte de a fi demontate și reutilizate ca parte a unei strategii de reciclare.
Dan ATHANASIU