Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA), în 14 septembrie, drept câștigător al licitației pentru achiziționarea a 20 de rame electrice destinate transportului feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță, pe o perioadă de 15 ani.
Valoarea contractului este de 1,20 miliarde de lei (fără TVA) și include servicii de mentenanţă și reparații, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea și operarea trenurilor, precum și transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.
O clauză prevede posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și a cantității cu 9 rame electrice inter-regionale.
Ramele electrice RE-IR2 vor fi utilizate pe următoarele rute:
– Cluj Napoca-Sighișoara-Brașov;
– Cluj Napoca-Alba lulia-Simeria-Târgu Jiu-Craiova;
– Brașov-Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Iași/Suceava;
– Galați-Mărășești-Bacău-Pașcani-lași/Suceava;
– Galați-Brăila-Făurei-Fetești-Constanța (Mangalia);
– Mangalia-Constanța-Fetești-Brăila-Mărășești-Bacău-Pașcani-Iași/Suceava; (Giurgiu) București-Ciulnița-Călărași.
După finalizarea lucrărilor de electrificare, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute:
– Oradea-Cluj Napoca-Sighișoara-Brașov;
– Cluj Napoca-Alba lulia-Simeria-Târgu Jiu-Craiova-Calafat.
Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.