Serbia reduce deficitul de șoferi profesioniști, prin scăderea vârstei

Serbia le va permite tinerilor de 18 ani să obțină permise de conducere profesionale și să conducă autobuze și camioane grele.

PHOTO: MUP.GOV.SR (sursă ROADPOL)

Adunarea Națională a modificat Legea privind siguranța circulației rutiere, aducând o schimbare semnificativă pe piața muncii șoferilor, potrivit celui mai recent Buletin informativ al ROADPOL.

Limita de vârstă pentru șoferii profesioniști a fost redusă oficial la 18 ani pentru categoriile C, CE, D1 și D1E și la 21 de ani pentru D și DE, aceasta din urmă fiind valabilă cu un certificat obligatoriu de competență profesională sau cu absolvirea școlii medii de circulație. Prin această măsură, Serbia se aliniază la numărul tot mai mare de țări europene care au redus pragul de vârstă cu scopul de a reduce lipsa de șoferi profesioniști prin atragerea de personal tânăr.

Opinie

Reprezentanții asociațiilor de transport au salutat modificările propuse. „Am făcut apel la astfel de modificări, încă din 2017. Cred că acest lucru este foarte important pentru transportul rutier și în special pentru transportatorii de autobuze și că aceste modificări au respectat pe deplin cerințele economiei”, a comentat Goran Aleksić de la Asociația de Transport din Serbia pentru „PlutonLogistics”, amintind că modificările sunt în conformitate cu directivele Uniunii Europene, precum și că sunt importante pentru toți transportatorii, dar și pentru utilizatorii serviciilor de transport.

Experții în siguranță rutieră s-au abținut de la a condamna direct amendamentele, dar și-au exprimat o anumită îngrijorare. Aceștia reamintesc că este necesar să se pună accentul pe siguranța personalului tânăr, să se lucreze la îmbunătățirea calității educației în Serbia, să se controleze activitatea școlilor profesionale secundare și să se respecte reglementările care reglementează dobândirea diplomelor. Aceștia adaugă, de asemenea, că experiența altor țări sugerează că reducerea vârstei nu va aduce o soluție completă la această problemă, ci doar o ușoară scădere a deficitului de șoferi profesioniști.

Amenzi

Alte modificări ale legii au adus o creștere la 50 000 de dinari (aproximativ 426 EUR) a amenzii pentru nerespectarea а semnului rutier de direcție obligatoriu atunci când se conduce un vehicul comercial. La trecerile de cale ferată sunt introduse semafoare bicolore, care s-au dovedit a fi mai eficiente. De asemenea, se introduce o reținere a vehiculului pentru încălcări grave înainte de finalizarea procedurilor judiciare și de emiterea sentinței.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.