RetuRO, administratorul Sistemului național de Garanție-Returnare (SGR), lansează Sesiunile SGR, o serie de webinarii cu participare gratuită, ce sunt adresate tuturor operatorilor economici, parte din sistem, respectiv producătorilor, importatorilor, comercianților de băuturi și reprezentanților Horeca din România.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
Sesiunile se vor derula în perioada 21 septembrie – 17 octombrie 2023 și au scopul de a furniza toate informațiile necesare pentru ca operatorii economici să își îndeplinească obligațiile legale pentru buna implementare a Sistemului de Garanție-Returnare în România. Subiectele abordate în cadrul sesiunilor acoperă o gamă largă de informații despre cum va funcționa SGR în România, cât și responsabilitățile și pașii necesari de parcurs de către fiecare operator economic. De asemenea, la sfârșitul fiecărei sesiuni va exista un timp dedicat întrebărilor din partea participanților.
„Buna funcționare a Sistemului de Garanție-Retunare depinde enorm de implicarea fiecăruia, că vorbim de operatorii economici sau consumatori. Este crucial ca toți să înțelegem cum funcționează sistemul, care ne sunt responsabilitățile, care sunt pașii necesari de parcurs și cum putem lucra împreună astfel încât SGR în România să fie implementat cu succes. Cu aceste motive în gând, credem că Sesiunile SGR vor contribui semnificativ la procesul de informare și educare a partenerilor noștri, furnizând informații esențiale și sfaturi aplicate, în funcție de profil. Colaborarea și accesul la informații sunt esențiale pentru a asigura succesul și eficacitatea SGR în România”, a declarat Anca Severin, director de marketing și comunicare RetuRO Sistem Garanție-Returnare.
Sesiunile SGR, lansate de RetuRO, se află în planul de obiective importante din perioada următoare, premergătoare lansării, pentru că vor contribui la informarea corectă a operatorilor economici, conștientizare, conformitatea cu reglementările locale, creșterea eficienței operaționale, reducerea erorilor și a problemelor întâmpinate în proces.
Programul, tematica și agenda Sesiunilor SGR sunt următoarele:
- Sesiunea 1 – Introducere în Sistemul de Garanție-Returnare
- Când: 21 septembrie, orele 15:00-16:00
- Cui se adresează: Producători, importatori, comercianți, Horeca
- Agendă: Cadrul legal de desfășurare și cum funcționează SGR; produsele incluse în SGR; cine trebuie să se înregistreze în SGR; circuitul materialelor în SGR; circuitul monetar și informațional în SGR
- Sesiunea 2 – Înregistrarea în SGR și semnarea contractului cu RetuRO
- Când: 26 septembrie, orele 15:00-16:00
- Cui se adresează: Producători, importatori, comercianți, Horeca
- Agendă: Cum să îți înregistrezi afacerea în SGR ca producător/ importator/ comerciant; cum să semnezi contractul cu RetuRO
- Sesiunea 3 – Cerințe pentru codul de bare, logo SGR și ambalaje
- Când: 28 septembrie, orele 15:00-16:00
- Cui se adresează: Producători, importatori
- Agendă: Cerințele pentru codul de bare, logo-ul și ambalajele SGR
- Sesiunea 4 – Fluxul monetar și raportarea pentru producători/importatori
- Când: Marți, 3 octombrie, orele 15:00 – 16:00
- Cui se adresează: Producători, importatori
- Agendă: Fluxul monetar pentru producători/importatori; cum se facturează garanția;
- Sesiunea 5 – Fluxul monetar și raportarea pentru comercianți
- Când: 5 octombrie, orele 14:30-15:30
- Cui se adresează: Comercianți
- Agendă: Fluxul monetar pentru comercianți; gestionarea garanției; tariful de gestionare; facturare: garanție, tarif de gestionare; raportarea în cazul colectării manuale sau automate
- Sesiunea 6 – Înființarea unui punct de returnare SGR
- Când: 10 octombrie, orele 15:00-16:00
- Cui se adresează: Comercianți
- Agendă: Cum funcționează cele două variante de colectare: manuală sau automată; acccesorii pentru colectarea manuală; responsabilitatea angajaților; cum se va face ridicarea ambalajelor colectate; specificații necesare pentru automatele de colectare automată (Reverse Vending Machines/RVM)
- Sesiunea 7 – Comunicarea cu consumatorii în magazin
- Când: 12 octombrie, orele 15:00-16:00
- Cui se adresează: Comercianți
- Agendă: Cum să își dezvolte afacerea prin amenajarea unui punct de returnare în magazin; cum va interacționa consumatorul cu punctul de returnare; ce materiale de comunicare în magazin se pot folosi; cum să comunice la automatul de colectare (RVM) sau în locul de colectare manuală; asteptări de la perioada de lansare SGR; pregătire angajați pentru implementarea SGR.
- Sesiunea 8 – Sistemul de Garanție-Returnare în Horeca
- Când: 17 octombrie, orele 15:00-16:00
- Cui se adresează: Horeca
- Agendă: Cadrul legal de implementare a SGR în Horeca; cine și cum trebuie să se înregistreze în SGR; care este circuitul materialelor în SGR pentru Horeca; accesorii pentru colectarea ambalajelor SGR; cum se va face ridicarea ambalajelor SGR colectate; care este circuitul monetar și informațional în SGR pentru Horeca; cum să comunice cu clienții despre SGR; cum să își pregătească angajații pentru SGR
Sesiunile SGR, lansate de RetuRO, se află în planul de obiective importante din perioada următoare, premergătoare lansării, pentru că vor contribui la informarea corectă a operatorilor economici, conștientizare, conformitatea cu reglementările locale, creșterea eficienței operaționale, reducerea erorilor și a problemelor întâmpinate în proces.
Sistemul Garanție-Returnare din România va fi cel mai mare sistem integrat de acest fel din lume, remarcându-se în special prin complexitatea sa ridicată. Cu o amploare și o ambiție de neegalat, misiunea acestuia este de a recupera peste 7 miliarde de ambalaje de pe piață. În ciuda provocărilor generate de complexitatea sistemului, RetuRO este dedicat operaționalizării unui sistem eficient, care deschide calea către un viitor sustenabil.