Volkswagen Comerciale va lansa următoarea generație a Transporterului său în 2024. Acesta se va baza pe o platformă comună cu Ford Transit și, printre alte versiuni va exista și una pur electrică. Aceasta înseamnă că noul VW Transporter nu va mai fi construit în Hanovra, Germania.
Viitorul VW Transporter va sta pe aceeași platformă ca Ford Transit Custom – respectiv varianta sa electrică, E-Transit Custom. Și la fel ca și acesta din urmă, va fi produs în Kocaeli, Turcia.
Cooperarea dintre VW Comerciale și Ford datează de pe vremea foștilor directori generali de grup Herbert Diess la VW și Jim Hackett la Ford. Ca urmare, pickup-ul VW Amarok folosește deja tehnologia Ford Ranger (inclusiv un hibrid plug-in).
În timp ce Ford va oferi și o versiune de autoturism pe aceeași bază ca E-Tourneo Custom, VW nu plănuiește un Multivan sau California bazat pe Ford. Multivan T7 se bazează pe platforma autoturismelor denumită MQB, iar California va urma probabil pe aceeași mecanică. Multivan trebuie să fie mult mai confortabil și mult mai luxos decât Transporter, rețeta aparținând de ceva timp lui Mercedes-Benz, cu ale sale V-Class/Vito.
Ford a introdus E-Transit Custom în septembrie 2022. Acționarea electrică produce fie 100, fie 160 kW, iar cuplul maxim în ambele cazuri este de 415 Nm. Bateria de 400 de volți oferă un conținut net de energie de 74 kWh, care ar trebui să fie suficient pentru până la 380 de kilometri, potrivit WLTP. Puterea de încărcare DC este de 125 kW și se spune că durează 41 de minute de la 15 la 80%. Datele omologului VW nu sunt încă publice.
Dan ATHANASIU