Brake-by-Wire. Sistem de frânare exclusiv electric, de la ZF

În cadrul Next Generation Mobility Day din Shanghai, ZF prezintă pentru prima dată un nou sistem de frânare complet electromagnetic. Forța de frânare este generată, la fiecare roată, de un motor electric, adică fără sistem hidraulic și lichid de frână. Sistemul de frânare a fost conceput la centrele de dezvoltare ZF din China, SUA și Germania pentru piața globală. 

ZF și-a prezentat noul sistem de frânare, complet electromecanic, pentru vehicule definite de software, în cadrul Next Generation Mobility Day de la Shanghai, în noiembrie 2023. Credit foto: ZF

Într-un așa-numit sistem de frânare „uscat”, lichidul de frână nu mai este necesar. Presiunea de frânare nu mai este, așadar, generată de presiunea fluidelor din sistemul hidraulic, ci de motoarele electrice. Semnalele de frânare de la pedală la motorul electric sunt transmise, de asemenea, exclusiv electric, motiv pentru care se folosește termenul „dry brake-by-wire”. 

„Sistemul nostru de frânare complet electric este un adaos semnificativ la portofoliul de sisteme de șasiu în rețea. Cu astfel de sisteme by-wire, deschidem ușa către o nouă eră a controlului vehiculelor”, a declarat Holger Klein, CEO al ZF Group. El a adăugat că acest lucru este valabil mai ales în cazul vehiculelor definitive prin software și conduse electric, unde acest tip de sistem de frânare are și mai multe avantaje și deschide o nouă libertate în proiectare și dezvoltare. 

Sigur, de încredere și durabil 

În comparație cu sistemele de frânare convenționale, noul sistem brake by-wire, cum ar fi Integrated Brake Control (IBC), permite distanțe de frânare mai scurte, o mai bună recuperare a energiei de frânare și costuri mai mici de întreținere. 

În timpul frânării automate de urgență, distanța de frânare la o viteză de 100 km/h poate fi cu până la nouă metri mai mică decât în cazul sistemelor de frânare convenționale. În plus, mașinile electrice pot atinge cu până la 17% mai multă autonomie prin recuperarea chiar mai bună a energiei de frânare. 

În mod special, cu sistemele dry brake by-wire, cuplurile de rezistență reziduale care apar la sistemele de frânare convenționale, datorită contactului minim între plăcuțele de frână și discurile de frână, pot fi reduse la aproape zero. Acest lucru care ca rezultat și mai puține emisii de particule ca urmare a uzurii frânei. Această rezistență mai scăzută în timpul conducerii economisește, de asemenea, energie și poate crește autonomia într-un vechicul electric.

Într-un sistem de frânare „uscat”, lichidul de frână nu mai este necesar. Presiunea de frânare nu mai este, așadar, generată de presiunea fluidelor din sistemul hidraulic, ci de motoarele electrice. Credit foto: ZF

Renunțarea la un sistem hidraulic înseamnă costuri semnificativ mai mici de logistică și asamblare chiar și la producția de vehicule, deoarece sistemul constă din mai puține piese. Utilizatorul are beneficii pe toată durata de viață a vehiculului, deoarece lichidul de frână nu mai trebuie schimbat, reducând cantitatea de servicii necesare în atelier. 

Chiar dacă nu mai există o legătură mecanică între pedala de frână și dispozitivele de acționare a acesteia, senzația de frânare este aceeași cu cea a uneia hidraulice. Siguranța transmisiei și a prelucrării datelor, precum și a alimentării cu energie a motoarelor electrice este asigurată prin duplicarea tuturor conexiunilor și sistemelor, așa cum se întâmplă și în sistemele by-wire din aviație.

Exclusiv electric, complet hidraulic sau combinat 

Cu peste 50 de ani de experiență în dezvoltarea și producția de sisteme de frânare și cu peste 3 miliarde de componente de frânare fabricate, ZF este unul dintre cei mai mari și mai renumiți furnizori la nivel mondial. 

Producătorii de vehicule își pot combina sistemul de frânare optim, de la sistemul clasic de frânare complet hidraulic la noul sistem de frânare exclusiv electric, în funcție de cerințele lor. Sunt posibile și forme hibride cu, de exemplu, un sistem hidraulic în față și un sistem electric pe puntea din spate. În plus, ZF oferă toate componentele unui sistem de frânare dintr-o singură sursă, de la frâne pentru roți la frâne de parcare și de la hardwre la software. 

În noul sistem dry brake by-wire de la ZF, forța de frânare pe roată este generată de motoare electrice și nu printr-un sistem hidraulic. Credit foto: ZF

By-Wire în asociere: frână, direcție și amortizare

ZF are unul dintre cele mai cuprinzătoare portofolii de sisteme de direcție, frâne sau amortizare controlate complet electronic pentru vehicule definite de software. „Sistemele de șasiu în rețea pentru dinamica longitudinală, laterală și verticală pot îmbunătăți dinamica de conducere, iar ZF este poziționat unic pe piață cu gama sa de dispozitive de acționare și funcții pentru combinarea tuturor celor trei dimensiuni ale dinamicii vehiculului”, a spus Klein. Sistemele by-wire controlate electronic și conectate în rețea oferă un control mai bun al vehiculului, distanțe de frânare mai scurte, mai multă flexibilitate la direcție, o stabilitate mai mare la viteze mari și o autonomie și eficiență mai mari. 

Despre ZF 

ZF este o companie globală de tehnologie care furnizează sisteme pentru autoturisme, autovehicule comerciale și tehnologie industrială care fac posibilă generația următoare a mobilității. ZF permite vehiculelor să aibă o viziune, un mod de gândre și de acționare. În cele patru domenii tehnologice: Controlul mișcării autovehiculelor, Siguranță integrată, Conducerea automată și Mobilitatea electrică – ZF oferă soluții complete de servicii de transport și mobilitate în curs de dezvoltare. ZF transformă o gamă largă de tipuri de autovehicule în autovehicule electrice. Prin produsele sale, compania contribuie la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la îmbunătățirea mobilității sigure.

Cu aproximativ 165.000 de angajați în întreaga lume, ZF a raportat vânzări de 43,8 miliarde EUR în anul fiscal 2022. Compania operează 188 de unități de producție în 32 de țări. 

ZF în România 

ZF are aproximativ 5.000 de angajați în șase locații din România (București, Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita). Printre acestea se numără ZF R&D Tech Center Timișoara care s-a desprins din divizia de automotive a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed ​​și face parte din ZF, din ianuarie 2019. BeeSpeed ​​lucra deja pentru Divizia ZF Active Safety Systems (fosta parte a TRW), din 2008.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.