Baterii electrice. A doua viață

Când o baterie de tracțiune electrică de tip NMC din compunerea autobuzului urban eCitaro electric atinge aproximativ 80% din capacitatea sa inițială.

Cam așa arată bateriile retrase din circulație.

După circa cinci sau șase ani de utilizare, se impune înlocuirea acesteia pentru a asigura autonomia necesară curselor urbane. Cu toate acestea, în funcționarea staționară, unde pierderea capacității joacă un rol minor, bateriile rămân pe deplin funcționale până la zece ani. Utilizarea continuă a bateriilor într-o aplicație de a doua viață ca module non-stop de stocare a energiei extinde astfel beneficiile lor economice și susține echilibrul de mediu al eCitaro.

Acest lucru este demonstrat în proiectul-pilot al Üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe AG, la care Daimler Buses participă în calitate de partener. Sistemul de stocare al stației de redresare Üstra, care a început deja să funcționeze la Hanovra, permițând furnizarea de energie electrică autobuzelor electrice eCitaro și tramvaielor companiei de transport public. În același timp, utilizarea infrastructurii existente a Üstra, constând din clădiri, conexiuni la rețea și componente electronice/electrice, are un efect pozitiv asupra costurilor de investiție și permite noi metode de amortizare.

Sistemul staționar de stocare a energiei electrice are o capacitate totală de peste 500 kWh. Este alcătuit din 28 de sisteme de baterii de la autobuzele urbane Mercedes-Benz eCitaro utilizate de Daimler pentru test drive. În viitor, sistemul de stocare non-stop a energiei va fi extins cu baterii interschimbabile de la cele 49 de autobuze eCitaro articulate ale Üstra.

Üstra se concentrează, de asemenea, pe furnizarea de infrastructură publică de încărcare și pe transferul excesului de capacitate în rețeaua publică de electricitate.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.