INFRASTRUCTURĂ. Contracte pentru noi secțiuni de autostradă

Contractele pentru proiectarea și construirea a altor zeci de kilometri de autostradă au fost semnate de Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Cele mai recente trei contracte sunt pentru realizarea Tronsoanelor 1 și 2 ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraș (parte a A13) și pentru Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș din Autostrada Transilvania (A3).

Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș, în lungime de 26,35 km, va fi construită de antreprenorul român Construcții Erbașu, care trebuie să finalizeze proiectarea și execuția în maximum doi ani de la emiterea ordinului de începere. Contractul, în valoare de 884,123 de milioane de lei, fără TVA, este finanțat din Programul Transport și prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.

Antreprenor turc pentru Sibiu-Făgăraș

Proiectarea și construirea celor 68,04 km de autostradă dintre Sibiu și Făgăraș a fost atribuită antreprenorului turc Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret, care are la dispoziție 12 luni pentru proiectarea și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Tronsonul 1 Boița (Autostrada Sibiu-Pitești)-Avrig-Mârșa (DJ105G), în lungime de 14,25 km, are o valoare de 1,89 miliarde de lei fără TVA, iar Tronsonul 2 Mârșa (DJ105G)-Arpașu de Jos (DN1), de 19,92 km, are valoarea de 1,54 miliarde de lei, fără TVA. Contractele pentru proiectarea și construirea Tronsonului 3 Arpașu de Jos (DN1)-Sâmbăta de Sus (DJ105B), de 17,61 km, și a Tronsonului 4 Sâmbăta de Sus (DJ105B)-Municipiul Făgăraș (16,26 km) și drum de legătură cu DN1 (5,6 km) au fost semnate, anterior, cu același constructor turc, în august și, respectiv, septembrie anul acesta.

Ultimul lot din A7: Pietroasele-Municipiul Buzău

Contractul pentru ultimul lot din A7, Pietroasele-Municipiul Buzău, a fost semnat cu Asocierea de constructori turci Nurol Inșaat ve Ticaret (lider) – Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret. Antreprenorul are la dispoziție 20 de luni și 1,09 miliarde de lei, fără TVA pentru a finaliza lucrările pe cei 13,9 km. Acesta era singurul fără constructor, dintre cele 13 loturi ale Secțiunii Ploiești-Pașcani din Autostrada Moldovei. Vor fi construite inclusiv 8 poduri și un pasaj de o complexitate ridicată, în lungime de 1.260 de metri.

Stadiul șantierelor de pe A7, de la Ploiești la Pașcani

Ploiești-Buzău: Lotul 1 Dumbrava- Mizil (21 km) a ajuns la 34% execuție (contractat pe 16 iunie 2022, cu termen de finalizare octombrie 2024); Lotul 2 Mizil-Pietroasele (28,35 km) are 30% execuție (contractat în iunie 2022, cu termen de finalizare octombrie 2024).

Buzău-Focșani: Lotul 1 Buzău-Vadu Pașii (4,6 km) este executat 22,5% (contractat pe 6 septembrie 2022, cu termen de finalizare august 2024); Lotul 2 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat (30,8 km) este executat 22,5% (contractat pe 12 ianuarie 2023, cu termen de finalizare aprilie 2024); Lotul 3 Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni (36,1 km) este executat 25 % (contractat în ianuarie 2023, cu termen de finalizare aprilie 2024); Lotul 4 Mândrești Munteni-Focșani (10,94 km) este executat 27% (contractat pe 6 septembrie 2022, cu termen de finalizare august 2024).

Focșani-Bacău: Lotul 1 Focșani-Domnești Târg (35,6 km) executat 14,5% (contractat pe 15 decembrie 2022, cu termen de finalizare septembrie 2025); Lotul 2 Domnești Târg-Răcăciuni (38,78 km) are stadiul fizic de 3% (contractat în decembrie 2022, cu termen de finalizare noiembrie 2025); Lotul 3 Răcăciuni-Bacău (21,52 km), grad execuție 2% (contractat în decembrie 2022, cu termen de finalizare noiembrie 2025).

Bacău-Pașcani: Lotul 1 (Săucești-Trifești), cu o lungime de 30,3 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 3% (contractat în februarie 2023, cu termen de finalizare noiembrie 2025); Lotul 2 Trifești-Gherăeşti (18,99 km) este executat 1% (contractat în februarie 2023, cu termen de finalizare noiembrie 2025); Lotul 3 Mircești-Pașcani (28,09 km) este executat 1,5% (contractat în februarie 2023, cu termen de finalizare noiembrie 2025).

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.