Într-o declarație recentă, Carlos Tavares, președintele Stellantis declara că „am pregătit două scenarii în funcție de care ar fi rezultatele alegerilor majore din SUA și Europa și sunt pregătit pentru ambele.
Unul este un scenariu de accelerare pentru BEV (vehicule electrice cu baterie) și celălalt este un scenariu de încetinire pentru BEV. Nu sunt în măsură să-mi fie frică. În această industrie, ne-am confruntat cu criză după criză, așa că nu mai avem timp de a ne mai teme.”
Tavares a spus că dacă un republican va fi ales președinte, probabil că ar exista o încetinire a impulsului pentru adoptarea vehiculelor electrice. Producătorul auto investește peste 30 de miliarde de euro până în 2025 în electrificare și software, inclusiv în capacitatea de încărcare rapidă. Stellantis își execută agresiv strategia EV, dar este pregătită să schimbe viteza dacă este necesar, în funcție de rezultatele alegerilor prezidențiale din SUA și ale alegerilor parlamentare europene de la sfârșitul acestui an.
Comentariile lui Tavares au venit după ce producătorul auto, care deține mărcile Citroen, Peugeot, Opel, Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Fiat, Alfa Romeo și Maserati, a dezvăluit noua sa platformă de vehicule electrice cu baterie, numită STLA Large. Există patru platforme globale Stellantis EV: Small, Medium, Large și Frame. STLA Large va fi baza pentru mai multe vehicule electrice viitoare, dar poate suporta și vehicule hibride și pe benzină. Este una dintre cele patru familii EV ale producătorului de automobile și este concepută pentru a oferi o autonomie de până la circa 800 km. Designerii și inginerii au flexibilitatea de a ajusta lungimea și lățimea platformei și configurația grupului de propulsie pentru a o adapta la modelele specifice de produs, a spus președintele Tavares.
Tavares a spus că vehiculele electrice pe care Stellantis le vinde în Europa și Statele Unite sunt profitabile, iar creșterea volumului o să înseamne scăderea prețurilor. „Avem mult de lucru și în ceea ce privește costul. În trei-patru ani, trebuie să absorbim 40% din costul suplimentar în comparație cu vehiculele cu motor cu ardere internă. Vom oferi un preț pe care oamenii vor vrea să-l plătească. La asta lucrăm, este o muncă dificilă. Este nevoie doar de ceva timp.”
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@gmail.com