Titi Aur, replică la acuzațiile COTAR

Titi Aur a transmis redacției o replică la acuzațiile președintelui COTAR, Vasile Ștefănescu – potrivit căruia „Ministerul Finanțelor se opune normelor de aplicare ale «Legii Titi Aur» deoarece este vorba despre dublă deducere de la bugetul statului pentru plata acestor cursuri neacreditate, făcute pe mașini neomologate, fără instructor auto care să aibă o specializare conformă cu o meserie pentru care să existe standard occupational și cod COR”.

Publicăm integral punctul de vedere al lui Titi Aur:

Am citit zilele trecute comunicatul COTAR „Transportatorii il contrazic pe Titi Aur” și sunt surprins că o organizație atât de serioasă poate să transmită un comunicat cu atât de multe afirmații incorecte.

Dle Ștefănescu, nu este prima dată când sâriti „ca ars” să o apărați pe dna. Adriana Kalapis, director la Direcția de Transport Rutier din MTI. (…)

Afirmați că: „Numărul de accidente nu a crescut, ci a scăzut, conform statisticilor”

NU, dle Ștefănescu, în realitate lucrurile stau astfel:

Între 2014-2019, au fost 8.000-9.000 de accidente grave pe an, în 2020 au scăzut la 6.000 pe motiv COVID și circulație mai redusă, din 2021 s-au aplicat noile criterii prin care este declarat accidentatul grav, respectiv, accidentul grav și conform acestor noi criterii, într-adevăr, statistic numărul accidentelor grave este de 4.000, dar în realitate nu este o scădere a accidentelor, ci doar un alt mod prin care facem clasificarea.

Afirmația că au scăzut cu 40% este corectă conform statisticii oficiale, dar falsă conform realității de pe șosea.

Statisticile ASF și ale asigurătorilor arată o creștere a numărului de accidente respectiv al despăgubirilor.

Deci, dle Ștefănescu, eu vorbesc despre realitatea din teren de pe șosea, nu despre niște statistici cosmetizate și frumos prezentate. Aș fi avut pretenția ca un președinte al unei confederații onorabile să poată și să vrea să facă o analiză realistă și importantă, mai ales pentru transportatori, respectiv conducători auto.

Afirmați că „Ministerul de Finanțe se opune normelor, pentru că este o dublă deducere”

NU, dle Ștefănescu, o afirmație făcută de dna. Adriana Kalapis într-un grup de lucru din septembrie 2022, având și o hârtie în mână, venită de la MF, din care citea doar o parte, nu înseamnă că este și adevărul. (…)

Conform acestei adrese trimise cître Academia Titi Aur, 662979/16.03.2022, MF ne informează că așa cum sunt normele ANAF, dacă Legea 20/2022 ar avea norme de funcționare, companiile care au profit pot beneficia de aceste facilități, conform ordinului președintelui ANAF 3386 din 2016, formularul 101 punctul 42.3, dar pentru cei care nu au profit, ar mai trebui modificări la legea primară (și se referă la legea fiscală, nu la Legea 20/2022). (…)

Afrmati ca simulatoarele nu sunt omologate.

NU, dle Ștefănescu, nu aveti dreptate! 

Simulatoarele pe care le folosim noi și toți ceilalți colegi la cursurile de conducere defensivă, toate ONG-urile, Poliția Rutieră în România și bineînțeles și toate din Europa, sunt omologate, doar că atunci când am încercat să prezint omologările, chiar și în emisiunea Ministerului Transporturilor, a fost evitată această prezentare, tocmai pentru a vă transmite dvs și nu numai, ca nu sunt omologate.

Dvs. dle Ștefănescu faceți afirmații fără acoperire, care îi pot afecta pe toți cei care sunt impicați în transmiterea de mesaje pentru o reducere a accidentelor rutiere.

Afirmați că trainerii noștri nu sunt autorizați.

NU, dle Ștefănescu, nu aveti dreptate!

Trainerii noștri și ai altor furnizori de cursuri de conducere defensivă sunt autorizați și recunoscuți în diferite țări din Europa. Prin amânarea normelor la Legea 20/2022, statul român, prin MTI și DTR, refuză deocamdată tocmai autorizarea acestora.

Afirmați că „nu cursurile noastre pot duce la o reducere a accidentelor”. (…)

Noi avem o bază de date cu aproximativ 100.000 de cursanți din ultimii 15 ani. Asta înseamnă aproximativ 1% din totalul conducătorilor auto din România.

În România avem în fiecare an:

1.600 morți, 3.700 răniți grav și peste 30.000 răniți ușor.

1% din conducătorii auto în România fac 16 morți, 37 raniti grav si peste 300 raniti usor. Asta-i pur matematica!

În 10 ani, cursanții noștri ar fi putut face: 160 morți, 370 răniți grav și peste 3.000 răniți ușor. Asta-i tot matematică!

Însă au făcut din pacate, 1 mort, 8 răniți grav și 15 răniți ușor. (…)

Afirmați că am impus Legea 20/2022 (…)

NU, eu nu pot sa impun o lege (…)

Dacă doriți să clarificăm și poate să mă lămuriți și pe mine, eu vă invit la o discuție, privată sau publică, la dvs. sau la mine, sau în presă, cum doriți. (…)

Vă promit că dacă veți avea un sigur punct negativ, cu argumente logice, pentru care această lege nu ar trebui să funcționeze, eu devin din acel moment opozantul nr. 1 al acestei legi. Dar dacă nu veți avea, puteți să promiteți că veți deveni un susținător real?

Cu tot respectul pentru funcția pe care o aveți și pentru cei pe care îi reprezentați, sper să luați o decizie onorabilă.

Titi Aur

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.