Automatizarea proceselor în depozit reprezintă, pentru Grupul BMW, o garanție solidă pentru furnizarea la timp a pieselor de schimb.
Proiectul de optimizare intralogistică al Grupului Inther în sectorul auto a sporit performanța procesele de depozitare și dinamica de expediere a producției pentru un producător de automobile bavarez. Prin sistemele de conveioare moderne, depozitarea automată a pieselor mici cu sisteme agile shuttle și stațiile de picking adaptate ergonomic, Inther Group a deblocat un nou potențial de producție, asigurând livrarea la timp a pieselor de schimb cu o calitate și fiabilitate sporită.
Pentru a satisface volumul de comenzi în creștere și nevoia tot mai mare de producere a comenzilor și livrarea pieselor de schimb în mod rapid și în timp util, procesele stabilite și echipamentele de depozit existente la sediul BMW Group din Dingolfing, Germania au fost optimizate și extinse. Eficiența și ergonomia în depozitare, ridicarea comenzilor, ambalare și expediere au fost în continuare lărgite.
Integratorului de sisteme Inther Group Germania cu sediul în Neckarwestheim i s-a atribuit un contract de implementare a unui concept complet care include un Sistem Automat de Stocare și Recuperare (AS/RS) a pieselor mici, fluxuri inteligente de materiale și cea mai recentă tehnologie de conveioare. Sediul olandez din Venray a oferit suport pentru analiza comprehensivă, proiectarea și planificarea sistemului, precum și implementarea proiectului în Dingolfing. În plus, compania de consultanță și planificare din Heidelberg, io, a susținut proiectul de la procesul de licitație și atribuire până la implementare și acceptare finală.
La baza unității logistice, Inther a implementat un nou sistem shuttle automatizat pentru piese mici, cu patru culoare. Cu patru straturi de adâncime și 20 de nivele, instalația shuttle oferă o capacitate enormă de aproximativ 80 000 de spații container pentru depozitarea pieselor de schimb.
Dimensiunile respectivelor containere utilizate sunt 650 x 450 x 270 mm cu o greutate maximă de 30 kg fiecare. „Sistemele shuttle au fost special dezvoltate pentru cerințele actuale și viitoare ale depozitului de piese mici”, explică Stefan Weisshap, CEO al Inther Group Germania. „Cu stocarea sa de patru straturi adânci, sistemul shuttle oferă o capacitate enormă de stocare compactă, de înaltă densitate, iar automatizarea recuperării accelerează livrarea mărfurilor către stațiile de picking”.
Aceasta înseamnă că mai multe articole pot fi stocate într-un spațiu mai mic și viteza de procesare a comenzilor poate fi crescută.
Au fost amenajate posturi/stații de picking și ambalare. În plus, în zona de recepție a mărfurilor au fost instalate trei stații de lucru. Pentru conectarea în rețea a AS/RS și a stațiilor de lucru de depozitare, ridicare și ambalare proiectate ergonomic, reglabile pe înălțime, Inther Group a implementat un concept de tehnologie a sistemului de conveioare inteligent și dinamic, inclusiv amortizoare pentru containere goale. Sistemul deservește stațiile de lucru în cicluri pe linii speciale de conveioare pentru containere sursă, containere destinație și cutii de transport cu o viteză de 0,8 m/sec.
Stațiile de picking sunt deservite de AS/RS cu containere sursă și echipate cu amortizoare pentru containere goale atașate. Piesele de schimb sunt culese pentru expediere folosind un sistem pick-by-light în cutii de carton sau containere reutilizabile. Echipamentul pentru formare/carton erectors furnizează cutiile de carton prefabricate. Astfel, tehnologia de conveioare este concepută pentru a transporta ambele tipuri de încărcătură. După finalizarea picking-ului, conveierul returnează containerele parțial selectate la punctele de transfer în AS/RS. Containerele și cutiile de carton pentru destinație sunt transportate la cele patru stații de ambalare prin linia de conveioare.
Încărcătură gata de expediere este îndreptată către zona de livrare. Verificarea automată a greutății pe linia de conveioare identifică picking-ul corect, comparând datele de comandă și de bază. Cutiile de carton defecte sunt redirecționate către o buclă NiO. Ulterior, cutiile de carton trec printr-o mașină de etanșat, iar containerele sunt sigilate înainte ca etichetarea automată să aibă loc pe conveier.
„Întreaga tehnologie a conveioarelor a fost proiectată conform unui concept de bypass. Acest lucru permite AS/RS și toate stațiile să se deservească reciproc după cum este necesar, de exemplu, pentru a efectua retururi mai rapid, pentru a evita congestionarea sau defecțiunile pe termen scurt ale componentelor sistemului”, explică Weisshap.
De asemenea, Inther a conectat perfect noua tehnologie automată de depozitare și conveioare cu tehnologia de sistem existentă. Vizualizarea tehnologiei de conveioare se face prin intermediul software-ului Zenon, pe care Inther l-a configurat pentru a satisface cerințele specifice la BMW.
Procesarea mărfurilor, ridicarea, ambalarea și dialogurile stațiilor de lucru sunt controlate de SAP. Acest lucru este valabil și pentru sistemul shuttle și pentru tipărirea documentelor pentru cutiile de transport și containere.
Cu serviciile agreate post-vânzare pentru suport și întreținere a sistemului, Inther Group
garantează disponibilitatea sistemului fiabil pe termen lung. „O soluție de automatizare de înaltă performanță care asigură furnizarea rapidă de piese de schimb cu o capacitate enormă de stocare, procese eficiente și o calitate sigură a picking-ului”, rezumă Weisshap, CEO al Inther Group Germany.