MAINFREIGHT ROMANIA: Pe podiumul european, în grup

Cu sediul central în Noua Zeelandă și puncte de lucru în Australia, China, Statele Unite și Europa, Mainfreight se află, în România, într-un proces de dezvoltare continuă, la începutul acestui an deschizând încă o secțiune de 10.000 mp, în cadrul depozitului său din Ploiești.

Mainfreight Romania operează, în prezent, spații moderne de depozitare în Ploiești, Cluj, Timișoara și Bacău. „În ultimii ani, ne-am concentrat pe dezvoltarea rețelei de hub-uri pentru cross-docking din România, prin deschiderea a două noi puncte, la Timișoara și Bacău, apoi am dorit să mergem mai departe”, ne-a explicat Emil Ion, managing director Mainfreight Romania. „Suprafața pe care o aveam la dispoziție la depozitul de la Ploiești, care, între timp, ajunsese la 20.000 mp, nu mai era suficientă. Ca un prim pas, am căutat soluții alternative și am închiriat spații în proximitatea Ploieștiului, apoi am decis, în urma unor discuții la nivel de grup, extinderea depozitului existent cu încă 10.000 mp.”

Mainfreight Romania deține, în proprietate, în parcul industrial din Ploiești, o suprafață de teren de 85.000 mp.

Emil Ion, managing director Mainfreight Romania: „Din punctul de vedere al dezvoltării și al profitabilității în Europa, sucursala din România concurează, în cadrul grupului, pentru locul 2, fiind devansată doar de Țările de Jos. Suntem peste Polonia, Franța, Italia, Spania sau Germania și la concurență cu Belgia”.

Calificativ BREEAM Very Good

Mainfreight pune accentul foarte mult pe sustenabilitate. Astfel, împreună cu managementul european din Țările de Jos, sucursala din România a decis să construiască noua secțiune a depozitului conform normelor BREEAM, țintind către categoria Very Good.

Astăzi, clădirea este finalizată, este certificată și are șanse foarte mari ca, în urma unor adaptări ulterioare, să țintească chiar către calificativul BREEAM Excellent. „O parte gândită de la bun început, dar pe care o realizăm în doi pași, este și amplasarea de panouri solare pe acoperiș, care ne vor ajuta să obținem calificativul Excellent”, a precizat Emil Ion.

Noua clădire a reprezentat o investiție de 30,87 milioane de lei, la care s-au adăugat rafturile, în valoare de aproximativ 3,3 milioane. Mainfreight a generat, astfel, la Ploiești, 16.500 de locații suplimentare pentru europaleți.

Clădirea a fost gata la începutul acestui an, iar, în momentul de față, spațiul este ocupat în proporție de 70-75%.

Emil Ion alături de Liane Philipsen, european director warehousing Mainfreight.

Emil Ion, managing director Mainfreight Romania: „Din punctul de vedere al dezvoltării și al profitabilității în Europa, sucursala din România concurează, în cadrul grupului, pentru locul 2, fiind devansată doar de Țările de Jos. Suntem peste Polonia, Franța, Italia, Spania sau Germania și la concurență cu Belgia”.

Este vorba despre un depozit de mărfuri generale, de clasa A+, cu o înălțime de 12,5 m. „Noul depozit beneficiază de spații și accesorii auxiliare moderne, precum cele destinate prevenirii și stingerii incendiilor (sprinklere, hidranți etc.), la care se adaugă transformator și generator proprii. Conform exigențelor BREEAM, colectăm apa pluvială, pentru reutilizare industrială. În partea din spate, în această vară, va fi realizată o parcare de aproximativ 8.000 mp pentru flota proprie, subcontractori sau pentru cei care vin să descarce la noi. Și avem posibilitatea, în cazul în care dezvoltarea o va cere, să mai construim încă 10.000 mp”, a subliniat Emil Ion.

„Țintele anuale agreate sunt afișate și fiecare angajat semnează, în mod simbolic, că își asumă obiectivele.”

Un trend ascendent

Potrivit managing directorului Mainfreight, aceste dezvoltări au fost mai mult decât necesare, pentru a răspunde necesităților în creștere ale clienților existenți, dar și pentru a putea acomoda clienții noi. „Anul trecut și la începutul acestui an, am mai câștigat clienți noi, în timp ce clienții tradiționali au beneficiat de o activitate bună, cu un trend ascendent. Nu am înregistrat scăderi nici în volumul transportat. Am încercat să ne concentrăm către «food and beverage», dar avem și clienți din zona industrială”, a menționat Emil Ion, adăugând faptul că una dintre puținele condiționări la nivel de grup este concentrarea pe oferirea de servicii integrate de supply chain. „Chiar dacă o să pară ciudat, celor care au nevoie doar de depozitare le spunem, într-o manieră elegantă, că noi suntem gata să facem acest lucru, dar împreună cu tot pachetul, adică și partea de inbound, dacă este cazul, import, partea de comisionariat vamal, distribuție etc.”

Aurelian Gogulescu, președinte CCIPH, înmânează diploma de excelență managind directorului Mainfreight Romania.

Investiții în flotă și în IT

Mainfreight Romania nu se oprește aici cu investițiile, următorul pas fiind partea de reînnoire a flotei, aflată, în prezent, în diverse etape, care reprezintă, la rândul său, o investiție de aproximativ 7-8 milioane de lei.

În momentul de față, compania deține 50 de mijloace de transport, majoritatea camioane, dar și câteva utilitare ușoare. Pe partea de flotă, Mainfreight Romania lucrează și cu subcontractori, având în medie aproximativ 100 de vehicule.

„Dorim să reînnoim în jur de 15 unități, capete tractor și camioane de distribuție, cu propulsie clasică, pentru moment. Achizițiile de vehicule se realizează la nivel de grup, managementul din Țările de Jos ocupându-se de negocieri, în funcție de necesitățile fiecărei sucursale. Investigăm și partea legată de camioanele electrice, numai că trebuie să definim, în primul rând, foarte bine ce vrem să facem cu ele și unde se pretează în activitatea noastră curentă și viitoare”, a mai spus Emil Ion.

Pe partea de IT, Mainfreight Romania utilizează intens toate serviciile pe care i le oferă suportul din Țările de Jos, sisteme WMS și TMS utilizate de toate sucursalele din Europa, ceea ce asigură un grad mai mare de flexibilitate și rapiditate, companiile din cadrul grupului sprijinindu-se una pe alta inclusiv cu personal, în perioadele de vârf, atunci când este nevoie.

Dar compania din țara noastră a decis să facă un pas înainte, prin înființarea unui helpdesk pentru WMS, care funcționează pentru întreaga organizație europeană, returnând, astfel, către grup know-how-ul și suportul de care a beneficiat, de-a lungul timpului, în implementarea operațiunilor.

Echipa, părtașă la profit

Dezvoltarea unei companii nu se poate face decât pe baza unei echipe eficiente, unite și puternice. „Filosofia noastră este că suntem o familie și toți angajații noștri, în cazul în care reușim să atingem țintele propuse la începutul anului, se califică, în funcție de vechime, la ceea ce numim noi «profit share»: 10% din profitul net se redistribuie în părți egale către toți cei 287 de angajați Mainfreight Romania, indiferent de funcțiile pe care le ocupă. Din punct de vedere al retenției de personal, aceasta înseamnă că, de exemplu, la partea de depozitare, unde avem 120-125 de colegi, peste jumătate din ei sunt în companie de peste 5 ani, dacă nu chiar 10 ani”, subliniază Emil Ion, adăugând că țintele propuse din punct de vedere financiar sunt afișate și, înainte de începerea anului financiar, sunt agreate și devin parte din ținta consolidată a regiunii.

Viitorul este al celor care se adaptează

În ceea ce privește viitorul (mai mult sau mai puțin) apropiat, managing directorul Mainfreight Romania este de părere că este nevoie atât de optimism, cât și de precauție, dar și de un mare grad de flexibilitate. „Cu siguranță că 2025 va fi mult mai provocator decât 2024 și decât 2023. Privim, totuși, cu optimism și mergem înainte.”

Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihăilescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.