Kaufland a contribuit cu 2,57 mld euro în economia locală, în 2023

În anul financiar 2023, Kaufland România a avut o contribuție totală de 2,57 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută – VAB) în economia locală, ceea ce reprezintă 0,9% din PIB-ul României, informează compania.

Investiții în România

Retailerul a investit în România 177 milioane euro în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea de active imobilizate. În plus, a avut o contribuție la bugetul de stat de 282 milioane euro, prin taxe și impozite.

Locuri de muncă noi

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu 17.200 de angajați, dintre care circa 14.350 de salariați cu normă întreagă. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2023, salariul net minim la Kaufland depășind cu 56% salariul net minim la nivel național.

Valer Hancaș

Compania a generat prin activitatea sa peste 105.600 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, în mod direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 2,1% din forța de muncă națională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 6 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.

Din fiecare 1 euro cheltuit la casă, 65 de cenți merg către furnizori locali

Kaufland susține parteneriatele cu afacerile locale. Astfel, în 2023, compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori iar aproximativ 79% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, acestea depășind valoarea de 2,83 miliarde de euro. Totodată, 65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România. 

Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 3,74 miliarde euro (martie 2023 – februarie 2024), datorită eforturilor depuse pentru a rămâne destinația preferată a românilor pentru cumpărături.

Pentru fiecare 1 euro de VAB directă Kaufland România s-au generat suplimentar în economia locală 3,50 euro prin VAB în termeni indirecți și induși.

Marco Hößl

Impactul nostru merge dincolo de cifre, se măsoară în comunități mai puternice, locuri de muncă stabile și oportunități pentru afacerile locale Prin investițiile noastre constante și parteneriatele pe termen lung, construim o fundație solidă pentru viitorul României. Acest studiu confirmă că suntem pe drumul cel bun, dar și că responsabilitatea noastră crește. Rămânem dedicați misiunii noastre de a contribui la o Românie durabilă, unde fiecare euro investit se întoarce multiplicat în societate”, a declarat Marco Hößl, director general Kaufland România și Republica Moldova.

9,7 milioane de euro investiți în proiecte pentru comunitate

Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9,7 milioane euro, dintre care două programe de finanțare, prin care oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale. Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură. 

Richard Perrin

Impactul socio-economic al activității Kaufland în România

Suma contribuțiilor fiscale înregistrate ar putea finanța peste 9,4 milioane de consultații medicale, având în vedere un cost mediu de 30 euro per consultație suportat de CNAS. Aceste contribuții ar susține, de asemenea, construirea de spitale cu un total de aproximativ 1.900 de paturi, reflectând impactul semnificativ al companiei în sectorul medical. Totodată, Kaufland plătește suficiente taxe pentru a finanța educația a circa 140.000 de elevi, având în vedere un cost mediu anual de 2.000 euro per elev, inclusiv salariile personalului și alte cheltuieli. Aceste date subliniază rolul crucial pe care contribuțiile Kaufland îl au în sprijinirea sistemelor esențiale de sănătate și educație din România.

Transparență în direcția sustenabilității, 6 ani consecutiv

Cu inițiative anti-plastic și anti-risipă, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, agricultură regenerativă și numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, compania se numără printre cei mai mari investitori în sustenabilitate. Astfel, în 2023, pentru al șaselea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziție în topul celor mai sustenabile companii din retailul național, titlu acordat de CST Index.

Download

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.