De ce Autenticitatea este Cheia Succesului, în Recrutare

A fi sau a nu fi autentic: aceasta este întrebarea, iar răspunsul este un categoric A FI! Dar ce înseamnă să fii autentic. în construirea brandului tău de angajator?

Monica Derecichei

Autenticitatea înseamnă să fii tu însuți, să te comporți și să te prezinți într-un mod care reflectă valorile și cultura proprii, fără a încerca să impresionezi, să manipulezi sau să exagerezi. Deși conceptul de autenticitate este frecvent discutat, în ultimii ani, în 2024, acest cuvânt guvernează viața organizațiilor în care lucrăm.

Lipsa unui brand autentic

Adesea auzim: „Îmi pleacă angajații și nu înțeleg de ce. Cei mai noi angajați pleacă cel mai des sau nu reușesc să angajez pe nimeni deși am postat anunțuri pe site-urile de specialitate”. Unul dintre motivele pentru care se întâmplă acest lucru este lipsa unui brand de angajator autentic. Astfel, atragem candidați incompatibili cu organizația noastră, ei fiind atrași de ceea ce s-a promovat, nu de realitatea organizației. Odată ajunși în cadrul companiei, aceștia își dau seama rapid că „au fost păcăliți” și, adesea, demisionează.

Construind un brand autentic, vei atrage oameni care rezonează cu politica ta, cu valorile și viziunea ta. Acest lucru îți va economisi energie, timp și bani și, pe termen lung, va îmbunătăți retenția personalului.

Nici lipsa comunicării despre brandul tău nu este favorabilă. Chiar dacă discuția este despre autenticitate, dacă informația nu ajunge la candidații potriviți, recrutarea va deveni extrem de dificilă.

Schimbări de strategie

În era digitală, prezența pe social media este vitală pentru construirea și menținerea unui brand de angajator puternic. Platformele de social media oferă o oportunitate unică de a comunica valorile, cultura și avantajele organizației într-un mod autentic, interactiv și creativ.

Strategiile tradiționale nu mai aduc rezultatele dorite. Schimbarea demografică a forței de muncă este unul dintre motivele principale. Generațiile tinere domină acum piața muncii și nu doar că sunt prezente pe social media, ci se definesc prin aceasta. Pentru ele, o companie care nu este prezentă online este, practic, invizibilă și nu va stârni interesul.

Construirea unui brand de angajator autentic și utilizarea unei strategii de recruitment marketing este eficientă din punct de vedere al costurilor, comparativ cu metodele tradiționale. Campaniile tradiționale limitează accesul la aceiași candidați, în timp ce un brand autentic și o strategie de marketing inovatoare îți oferă acces la candidații pasivi. Publicând conținut autentic, creativ și atractiv, vei crea o comunitate în jurul tău, care poate deveni interesată de oportunitățile tale.

Autenticitatea este piatra de temelie a unui brand de angajator de succes. O prezență activă și transparentă pe social media poate atrage și reține talentele compatibile cu valorile și cultura organizației. Într-o lume în care informația este accesibilă instantaneu, autenticitatea nu este doar o opțiune, ci o necesitate, pentru construirea unui brand de angajator credibil și atractiv.

Monica DERECICHEI
consultant HR
monica@remarkableconsulting.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.