ZF LIFETEC integrează sistemul de tensionare activ a centurii de siguranță în scaun

ZF LIFETEC promovează tendința de conducere conectată și automată, cu noua versiune a dispozitivului de pretensionare activă a centurii de siguranță ACR8.S integrat în scaun, la fel cum a procedat și în cazul actualului sistem, a patra generație ACR8.

Posibilitatea integrării în scaun permite o libertate nouă de design pentru interiorul vehiculului. În plus, sistemul de reținere poate aduce ocupanții într-o poziție mai bine protejată înainte de un posibil accident (repoziționare). Datorită unității sale de acționare electrică, sistemul ACR8 permite funcții suplimentare de siguranță, de exemplu, prin strângerea centurii de siguranță în timpul manevrelor critice de condus, cum ar fi frânarea automată de urgență.

O astfel de tensionare reversibilă a centurii poate crește, de asemenea, plăcerea de a conduce, oferind persoanei aflată la volan un suport mai bun în timpul condusului dinamic. În plus, centura poate fi utilizată pentru condusul extrem de automatizat prin intermediul avertizărilor tactile, de exemplu, pentru a-l determina pe șofer să preia sarcina de conducere.

Dacă senzorii vehiculului detectează un accident inevitabil, un dispozitiv de tensionare pirotehnic a centurii de siguranță este activat, iar centura trage, într-o fracțiune de secundă, partea superioară a corpului ocupantului înapoi spre spătarul scaunului. În timpul accidentului, persoana este ghidată către airbag, care „absoarbe” apoi energia impactului și mai mult, pentru a preveni rănirea gravă. Această tensionare este ireversibilă și se declanșează în conjuncție cu airbag-ul – o singură dată și doar în cazul unui accident grav. 

Funcțiile de bază ale ACR8.S

Ideea din spatele tuturor variantelor ACR8 este de a îmbunătăți comportamentul pre-accident al sistemelor de protecție a ocupanților unui vehicul. În acest scop, slăbirea centurii este redusă, iar ocupanții sunt ținuți sau plasați într-o poziție ideală de ședere. În funcție de filozofia producătorului auto și de senzorii disponibili în vehicul, tensionatorul activ de centură de la ZF LIFETEC poate deveni funcțional în milisecunde, înainte de o potențială coliziune. „Cu seria de dispozitive de pretensionare activă a centurii ACR8, funcțiile pirotehnice convenționale pot fi combinate cu tensionarea electrică reversibilă pentru a crește și mai mult siguranța în faza premergătoare accidentului. Cu toate acestea, opțiunile de control electronic ale ACR8 sunt potrivite și pentru a oferi funcții suplimentare de siguranță și confort”, explică Harald Lutz, head of development la ZF LIFETEC. 

Modularitatea asigură diversitatea funcțională

Pe lângă funcțiile descrise, ACR8.S oferă o gamă de opțiuni într-un sistem modular. În prezent sunt disponibile nouă combinații de configurații diferite. Senzorul de mișcare a centurii și unitatea de acționare electrică sunt deosebit de remarcabile, în acest context. Ambele componente sunt elemente centrale pentru multe funcții opționale. De exemplu, acestea permit avertizări tactile: la conducerea automată, tensionatorul centurii activ poate ajuta la alertarea șoferului cu privire la necesitatea de a prelua sarcina de conducere prin vibrarea centurii. În alte situații, impulsurile de înaltă frecvență ale centurii pot semnala ocupanților că este necesară o intervenție activă. „În aceste situații, impulsurile aproape de corp ale centurii sunt semnale de avertizare mai eficiente decât afișajele sau LED-urile și reduce timpul de reacție”, subliniază Lutz.

Multe funcții depășesc semnificativ rolul centurii ca dispozitiv de siguranță. Având în vedere că centura de siguranță este un însoțitor constant în timpul călătoriei, ar trebui să se potrivească perfect, dar să nu restricționeze ocupanții. Funcția opțională de confort a ACR8.S permite un nivel de tensionare mai scăzut pe parcursul utilizării. Asta înseamnă că centura se sprijină ușor pe corp. De asemenea, inovația poate îmbunătăți manevrabilitatea în timpul condusului sportiv. Pentru a face acest lucru, ACR8.S accesează datele de navigație ale vehiculului și poate strânge centura pentru a oferi ocupanților mai mult sprijin în timpul condusului dinamic.

Nivelul următor al conducerii autonome

Funcțiile descrise se aplică atât generației a patra, actuala a ACR8, cât și pentru ACR8.S. Designul mai compact al ACR8.S este ideal pentru aplicațiile integrate în scaun. Astăzi, acest lucru oferă avantaje, de exemplu, în mașinile decapotabile și coupé-uri fără stâlpul B, dar va fi avantajos și în viitor în ceea ce privește conducerea automată. Acesta este unul dintre cei mai importanți factori în dezvoltarea de noi concepte de interior. Dacă centura de siguranță este localizată în scaun, în loc de stâlpul B, aceasta deschide noi libertăți de design pentru designul interior, permițând mișcarea și rotirea mai liberă a scaunelor vehiculelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.