România înregistrează cel mai redus nivel de digitalizare al mediului de afaceri, în rândul statelor membre UE, cu 73% dintre firmele mici și mijlocii încadrate la nivelul „foarte slab” și 19% „slab”, conform datelor Eurostat pe 2013. Dacă însă nu adoptă și extind rapid transformarea digitală a proceselor de business, companiile locale au șanse reduse de supraviețuire în următorii 3-5 ani, potrivit Siteclick.
Costurile se amortizează
Costul procesului de digitalizare, una dintre principalele bariere în cazul companiilor românești, nu este unul standard. Acesta poate porni de la câteva mii de euro anual, în cazul microîntreprinderilor și chiar al firmelor mici. În cazul companiilor de dimensiuni medii, ordinul de mărime este de câteva zeci de mii de euro și poate ajunge chiar mai sus. Valoarea este dată de nevoile reale ale fiecărei afaceri în parte, dar și de cerințele specifice domeniului de activitate.
Efortul investițional nu este neglijabil, dar nu trebuie pierdut din vedere că, atunci când digitalizarea se realizează pe baza nevoilor reale, amortizarea costurilor este rapidă, iar randamentul investiției crește în timp.
Automatizarea crește eficiența
Unul dintre primele avantaje generate de digitalizare este automatizarea proceselor de business, care oferă companiilor posibilitatea de a-și crește eficiența, scădea costurile operaționale și optimiza procesele. Prin eliminarea sarcinilor repetitive și redundante, care consumă timp, firmele obțin o creștere rapidă a productivității, dar și economii prin reducerea erorilor umane. În plus, automatizarea oferă companiilor posibilitatea de a-și folosi mai eficient angajații în activități cu valoare adăugată.
Decizii luate în cunoștință de cauză
Un alt avantaj important asigurat de adoptarea transformării digitale este cel al integrării soluțiilor IT utilizate la toate nivelurile afacerii. Astfel, managerii au acces la date actualizate în timp real și o vizibilitate extinsă dintr-o singură sursă. Prin faptul că obțin rapid informații relevante despre procesele de business și clienți, companiile beneficiază de o îmbunătățire semnificativă a modului în care iau deciziile și au garanția faptului că orice hotărâre luată este bazată pe date reale.
„Transformarea digitală nu mai este o opțiune, ci o necesitate pentru companiile care doresc să rămână competitive și relevante. Mediul concurențial dinamic și schimbările legislative care survin tot mai rapid necesită soluții IT fiabile și scalabile. În plus, prin adoptarea transformării digitale, firmele obțin câștiguri de productivitate consistente.”, a afirmat Viorel-Sebastian Candrea, managing partner la Siteclick.
Adaptare rapidă la schimbări
Implementarea tehnologiilor digitale avansate – precum cele de Inteligență Artificială, care devin tot mai numeroase și accesibile – oferă posibilitatea realizării de prognoze cu grad crescut de acuratețe. Astfel, pe baza analizei datelor pe care le dețin, dar și din surse externe, companiile pot avea estimări corecte asupra evoluției stocurilor, vânzărilor, costurilor de producție etc. Prin urmare, firmele pot stabili strategii de piață adaptate mult mai bine ecosistemului economic și anticipa schimbările ce pot apărea.
Parteneriate strategice
În contextul acestei piețe digitale în plină evoluție, colaborarea cu parteneri specializați devine esențială pentru succesul companiilor. Un astfel de partener acreditat este Siteclick, o agenție software din Cluj-Napoca, dedicată domeniului financiar și digitalizării afacerilor.
Siteclick oferă servicii de consultanță IT și de afaceri, dezvoltare, implementare și integrare de aplicații, suport și mentenanță software, furnizare și personalizare de soluții tehnologice avansate, asigurare a cerințelor de conformitate cu prevederile în vigoare și externalizarea managementului serviciilor informatice. Compania are certificări avansate în domeniul managementului calității și al securității datelor și colaborează cu peste 20 de parteneri tehnologici internaționali.