RENAULT TRUCKS: Electrificarea logisticii proprii

Ca jucător-cheie în domeniul decarbonizării transporturilor, Renault Trucks își intensifică inițiativele, prin electrificarea propriilor sale fluxuri logistice. Prima etapă a acestui proiect implică electrificarea transportului axial dintre uzinele sale din Lyon și Bourg-en-Bresse. Cei 450.000 km parcurși în fiecare an pe această rută vor fi acoperiți de către companiile Dupessey & Co și Transports Chazot, cu vehicule electrice Renault Truck E-Tech T de 44 t.

„A aplica aici, la Renault Trucks, soluțiile pe care le oferim clienților” – acesta este principiul care stă la baza abordării electrificării activităților logistice ale Renault Trucks și care este deja pus în aplicare, începând cu luna iulie.

Datorită lansării camionului său electric de categorie grea, care marchează un real pas înainte în distribuția inter-regională, producătorul francez a decis să treacă la capetele tractor Renault Trucks E-Tech T 4×2, pentru aprovizionarea cu axe a fabricii sale de la Bourg-en-Bresse.

În practică, doi transportatori parteneri au fost aleși să preia această misiune pentru următorii șase ani, și anume Grupul Dupessey & Co și Transports Chazot.

Cinci camioane electrice, fiecare încărcat cu 22 t de echipamente, realizează două curse dus-întors pe zi (360 km), pentru a livra axele produse la fabrica din Lyon către cea din Bourg-en-Bresse, unde sunt asamblate camioanele de categorie grea.

În funcție de fluxul de mărfuri, numărul de livrări poate fi crescut până la 7 camioane pe zi. Vehiculele vor avea nevoie de o încărcare intermediară, de 45-50 de minute, o dată pe zi, la Lyon, unde a fost instalată o stație de încărcare special prevăzută pentru acest scop. Vehiculele vor fi, de asemenea, încărcate pe timpul nopții, la sediile celor doi transportatori.

Electrificarea operațiunilor logistice va permite parcurgerea a 440.000 km cu vehicule electrice, ceea ce reprezintă o „economie” de 375 t de CO2 anual.

Aplicarea soluțiilor oferite clienților

Producătorul și-a propus să fie un model pentru jucătorii din industrie și pentru clienții săi, prin aplicarea soluțiilor de mobilitate decarbonizată pe care le oferă clienților asupra propriilor operațiuni.

Înaintea electrificării fluxurilor sale logistice între Lyon și Bourg-en-Bresse, a trebuit studiată fezabilitatea proiectului. Pentru aceasta, echipele Renault Trucks au folosit același software pe care îl propun clienților, și anume Range Simulator. Acesta calculează unde, când și pentru cât timp este necesară încărcarea, pe baza a patru parametri: utilizarea camionului, încărcătura și echipamentul, temperatura exterioară și topografia traseului.

Odată diagnoza realizată, este stabilită poziționarea necesară a facilităților de încărcare, pentru a asigura o utilizare optimă. Ca rezultat, două terminale de 360 kW (fiecare cu câte 2 puncte de încărcare) au fost instalate la sediul de la Saint-Priest, pentru a administra încărcările interimare pentru diversele camioane, în condiții optime.

„Am lucrat mult și din greu pentru a electrifica această primă rută logistică, alegând să transportăm axele de la Lyon la Bourg-en-Bresse pentru că acesta este un flux emblematic pentru activitatea Renault Trucks, cu cerințe operaționale severe, în special în ceea ce privește rezultatele și precizia. Lansarea acestui proiect este încă o ilustrare a experienței noastre în decarbonizarea mobilității”, a explicat Bruno Blin, președintele Renault Trucks. „Aici, la Renault Trucks, acest tip de proiect ne ajută să construim un nou model de business. Targetul nostru pentru 2030 este să ne electrificăm logistica la o scară uriașă, cu toate fluxurile din siturile noastre de producție utilizând vehicule electrice.”

Renault Trucks lucrează, în prezent, la electrificarea a aproximativ unei duzini de fluxuri logistice, care ar trebui să fie operaționale în lunile și anii care vor urma, în special datorită unui sistem de ștafetă de vehicule, care va permite camioanelor electrice să fie utilizate pe distanțe din ce în ce mai lungi.

traducerea și adaptarea:
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.