În 17 octombrie, a avut loc conferința „Excelența în logistică prin asigurarea calității și sustenabilității”, organizată de SGS România, în colaborare cu ARILOG (Asociația Română de Logistică), la Ramada Plaza, în București.
Evenimentul a reunit lideri din domeniul logisticii, experți în sustenabilitate și autorități publice pentru a discuta soluții moderne dedicate calității și sustenabilității în industria logistică. La eveniment au participat reprezentanții companiilor majore din industrie, iar temele discutate au abordat principalele provocări din domeniul logisticii moderne, cum ar fi digitalizarea procedurilor vamale și implementarea soluțiilor sustenabile, în lanțul de aprovizionare.
Facilitarea comerțului
Prima parte a conferinței a inclus prezentarea unor soluții extrem de interesante precum E-custom TransitNet, o platformă de tranzit vamal electronic, care facilitează schimbul rapid de documente vamale, minimizând întârzierile la frontieră. De asemenea, a fost detaliată și importanța testării aditivilor de tip AdBlue, utilizat în post-tratarea gazelor de evacuare.
Sustenabilitatea, motor al transformării industriei logistice
Un alt subiect major al conferinței a fost integrarea sustenabilității în operațiunile logistice. În cadrul sesiunii dedicate raportărilor non-financiare, s-a discutat despre implementarea Directivei CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) și impactul acesteia asupra companiilor din domeniul logisticii. Principiile ESG (Environmental, Social, and Governance) și certificări precum EDGE (pentru clădiri eficiente energetic) și ISO 14001 și 50001 au fost prezentate drept pașii necesari pentru asigurarea sustenabilității pe termen lung.
Transformarea sustenabilă a logisticii prin inovație și conformitate
Cea de-a treia sesiune a conferinței a pus accent pe certificările internaționale necesare pentru a asigura sustenabilitatea în logistică. Subiecte legate de monitorizarea de mediu și sănătate și securitate (H&S) au completat discuțiile.
Paneluri și discuții interactive
După fiecare sesiune de prezentări, participanții au avut ocazia să ia parte la dezbateri pe marginea digitalizării produselor vamale, a raportărilor non-financiare și a colectării datelor pentru raportările non financiare, toate acestea oferind participanților o perspectivă complexă asupra integrării sustenabilității în lanțul logistic.
Socializare și schimb de experiență
Conferința a permis participanților să interacționeze cu experții din industrie și să obțină soluții personalizate pentru nevoile lor specifice, într-un cadru relaxat.
„Suntem încântați de calitatea și interesul participanților la acest eveniment, precum și de disponibilitatea invitaților noștri de a se implica în modelarea pieței. Ne-am bucurat să împărtășim experiența noastră în domeniul certificărilor de calitate și sustenabilitate. SGS este dedicată promovării excelenței și sprijinirii companiilor în adoptarea celor mai bune practici pentru a asigura conformitatea cu reglementările internaționale și pentru a proteja mediul”, a declarat cu această ocazie domnul Adrian Cuțitei, director general adjunct SGS România.
Despre ARILOG
Fondată în anul 2002, ARILOG este asociația profesională care promovează în mod constant educația continuă în domeniul logisticii și al managementului lanțului de aprovizionare. Prin numeroasele sale inițiative, ARILOG contribuie la dezvoltarea competențelor specialiștilor din industrie și la crearea unei comunități puternice de profesioniști în logistică. Organizația oferă suport pentru implementarea celor mai bune practici în logistică și supply chain, colaborând cu parteneri internaționali și locali pentru a îmbunătăți standardele și pentru a sprijini schimbul de cunoștințe.
Despre SGS
SGS este cea mai importantă companie de testare, inspecție și certificare din lume, recunoscută la nivel mondial drept referință în domeniul sustenabilității, calității și integrității. Cei 99.600 de angajați ai SGS operează o rețea de 2.600 de birouri și laboratoare răspândite în întreaga lume.