GXO: Global Beauty Report 2024

GXO Logistics, cel mai mare furnizor de logistică contractuală din lume, a publicat Global Beauty Report 2024, un sondaj efectuat pe mii de consumatori din SUA, Regatul Unit, Franța și Germania relevă o evoluție semnificativă a priorităților consumatorilor.

Este un raport cuprinzător privind tendințele cheie care modelează industria globală a frumuseții, aflată în creștere rapidă, ale cărei venituri se estimează că se vor dubla până la 758 miliarde de dolari, în următorul deceniu.

Într-o industrie a frumuseții în schimbare rapidă, GXO a analizat comportamentul actual al consumatorilor în industria frumuseții și tendințele care îl determină. Raportul, „Beauty Industry Insights 2024: A Consumer Spending Pulse Check”, evidențiază o schimbare semnificativă în preferințele consumatorilor în comparație cu doar cinci ani în urmă. Consumatorii de astăzi sunt mai avizați și mai hotărâți în alegerile lor, iar aproape jumătate aleg să cumpere online. În această situație, este esențial să se ofere un serviciu fără întreruperi atât pe canalele online, cât și offline. Acest lucru este extrem de important pentru a construi și a menține loialitatea față de marcă și pentru satisfacerea cerințelor clienților care se schimbă rapid.

Kamran Iqbal, consilier comercial strategic la GXO, remarcă: „Succesul mărcilor de frumusețe într-un mediu dinamic de vânzare cu amănuntul depinde din ce în ce mai mult de modul în care acestea acordă prioritate experienței de cumpărare a clientului, consolidând loialitatea față de marcă și produs. Desigur, comercianții cu amănuntul trebuie să ofere produsul potrivit la locul potrivit și la momentul potrivit. Cu toate acestea, pentru a consolida o experiență pozitivă, este, de asemenea, necesar să se asigure că întregul proces de cumpărături este fără cusur, inclusiv utilizarea eficientă a canalelor online și creșterea personalizării produselor.”

Principalele concluzii ale raportului:

• Cosmeticele joacă un rol din ce în ce mai important în viața noastră, 66% dintre respondenți declarând că acestea sunt esențiale sau foarte importante pentru ei.

• Importanța loialității și a încrederii este în creștere… deși acestea sunt încă în mare măsură neexploatate. Loialitatea față de marcă se ridică în prezent la 38%, dar majoritatea consumatorilor acordă atenție și imaginii mărcii și experiențelor anterioare atunci când iau decizii de cumpărare

• Tendințele #less is more, #nomakeup și #cleanbeauty reprezintă o oportunitate de a aprofunda loialitatea față de marcă, deoarece consumatorii se îndreaptă către produse cosmetice minimaliste cu ingrediente simple. 41% dintre consumatori sunt deja fideli anumitor produse cosmetice, majoritatea optând pentru un machiaj minimalist, urmând tendințele #nomakeup’ și de îngrijire simplă a pielii, folosind doar produse esențiale.

• Canalul online are încă multe de oferit. Aproape jumătate dintre consumatori preferă să cumpere produse cosmetice online. Mai mult, de șapte din zece consumatori folosesc cel puțin un canal digital ca sursă pentru cele mai recente tendințe și informații despre cosmetice. Acest lucru reprezintă o oportunitate pentru creșterea cumpărăturilor online prin intermediul platformelor digitale precum YouTube, TikTok și Instagram.

• Personalizarea produselor cosmetice este din ce în ce mai importantă. 58% dintre respondenți se așteaptă la recomandări personalizate pentru îngrijirea pielii, kituri de produse cosmetice sau oferte de abonament atunci când cumpără.

• Experiența cumpărăturilor online și experiența livrării ar putea fi mai bune. 64% dintre respondenți ar prefera să aștepte o singură livrare a tuturor produselor comandate decât să le primească separat, iar 55% sunt dispuși să aștepte mai mult pentru o opțiune de livrare ecologică. 

Kamran Iqbal concluzionează: „Indiferent de tendințele actuale sau viitoare, livrarea la timp și la prețuri atractive va conta întotdeauna în comerțul cu amănuntul. Serviciile de încredere stimulează încrederea și loialitatea. Un lanț de aprovizionare optimizat permite mărcilor să răspundă rapid la gusturile și cerințele în continuă schimbare ale consumatorilor, asigurându-se că rămân relevante și competitive”.

Soluțiile logistice sofisticate ale GXO pentru industria frumuseții combină depozitarea și distribuția la nivel global, tehnologia de vârf din industrie și capacitățile specializate, pentru a asigura o experiență superioară clienților. Oferta acoperă întregul proces logistic, de la pregătirea comenzii, ambalarea produselor, ambalarea cadourilor, crearea de truse personalizate, livrare, gestionarea retururilor și servicii post-vânzare.

Metodologia sondajului 

GXO a însărcinat Arlington Research să realizeze acest sondaj în rândul a 4.000 de consumatori din Statele Unite, Regatul Unit și Irlanda, Franța și Germania, cu privire la influențele și așteptările lor în ceea ce privește achizițiile de produse de înfrumusețare. Respondenții au fost întrebați despre rolul produselor de înfrumusețare în viața lor, principalele influențe și tendințe, preferințele de cumpărare și așteptările de la mărci în prezent și în viitor. Interviurile au fost realizate cu consumatori în vârstă de peste 16 ani care sunt interesați sau pasionați de frumusețe (definită ca îngrijirea pielii, machiaj și îngrijirea părului).

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.