Candela a dezvăluit feribotul Candela P-12 denumit „Nova”. Feribotul care funcționează cu motoare electrice, a efectuat primul „zbor deasupra apei” în suburbia Tappström.
Călătoria a durat aproximativ 30 de minute, deoarece a parcurs o distanță de 15 km până la primăria din Stockholm.
Potrivit raportului de la Candela, ruta pe care a urmat-o Nova în primul său drum este un proiect-pilot condus de Candela, Trafikverket și regiunea Stockholm.
Proiectul urmărește să investigheze modul în care tehnologia hidrofoil poate permite călătorii maritime mai rapide, mai accesibile și fără emisii.
După acest prim test, Nova va fi folosită până în iarna anului 2024, când apele îngheață. Apoi, este planificată să reia funcționarea în primăvară și să continue până în august 2025.
Nova folosește tehnologia hidrofoil pentru a revoluționa industria maritimă, navigând cu 25 de noduri și depășind feriboturile de clasa V cu motor diesel care dețineau anterior recordul de viteză.
Feribotul cu hidrofoil alimentat de baterii deschide ușa către o nouă eră în sistemul de transport pe apă, deoarece funcționează deasupra nivelului mării, spre deosebire de navele convenționale.
În plus, Nova dispune de motoare electrice C-POD fără transmisie mecanică, ceea ce îl face să funcționeze cu energie electrică 100% regenerabilă, zgomotul fiind minim la viteze mari.
Feribotul cu hidrofoil funcționează perfect cu un încărcător rapid obișnuit pentru mașină, reîncărcându-și bateria în timpul pauzelor.
Se spune că navele rapide convenționale consumă cantități enorme de energie la viteze mari.
Pentru a atenua această îngrijorare, modelul P-12 încearcă să reducă consumul de energie cu 80% în comparație cu navele convenționale, deoarece feribotul cu hidrofoil este capabil să ruleze eficient împotriva frecării apei. În plus, transportorul pe apă urban P-12 este durabil, accesibil și mai rapid decât călătoria cu mașina.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro