UE își menține planul actual de decarbonizare a sectorului transporturilor.După ce Apostolos Tzitzikostas a declarat la începutul acestei săptămâni că dorește să respecte planul UE de a interzice noile înmatriculări cu motoare termice din 2035, el este susținut acum de noul comisar pentru climă, Wopke Hoekstra.
Insistența asupra actualei foi de parcurs se aplică anului-țintă 2035 și se referă la obiectivele intermediare de CO2 pentru mașini în 2025, pe care Hoekstra dorește să le mențină.
Comisarul desemnat pentru Climă este, de asemenea, împotriva revizuirii în avans a legii. Acest lucru se datorează faptului că prioritatea este „asigurarea predictibilității pentru industrie”.
În același timp, Hoekstras a promis că va face tot posibilul pentru a crea un mediu economic echitabil pentru industria auto, bateriilor și a mediului din UE și pentru a promova extinderea infrastructurii de încărcare a mașinilor și investițiile în rețeaua electrică. La audiere, el s-a exprimat, de asemenea, împotriva revizuirii cadrului pentru biocombustibili.
În primul mandat, von der Leyen a întocmit „Green Deal”, care include, printre altele, așa-numita „eliminare treptată a motoarelor cu combustie”. Asta înseamnă că motoarele cu ardere nu sunt interzise direct, ci de facto interzise.
Pentru a-și asigura o majoritate pentru un al doilea mandat, von der Leyen a cerut o scutire pentru motoarele cu ardere care, în mod demonstrabil, sunt alimentate și operate doar cu combustibili sintetici – astfel de vehicule noi vor putea fi, de asemenea, înmatriculate după 2035. Toți cei trei sunt membri ai partidului European People’s Party (EPP).
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro