La cel mai recent sondaj derulat de eJobs și Up România, 76% dintre angajatorii care au participat au declarat că le vor acorda beneficii de Crăciun angajaților, în luna decembrie.
La fel ca în fiecare an, cele mai multe companii își vor direcționa fondurile pentru beneficiile de sărbători către primele în bani (beneficiu menționat de 79% dintre respondenți). 40,7% vor face petrecere cu echipa, 33,3% oferă tichete cadou, 28,4% coșuri cu produse specifice de sărbători, 18,5% zile libere suplimentare și 2,5% tichete de vacanță.
16% nu au avut buget alocat acestui scop, iar pentru 8% încă nu a fost luată decizia finală.
„Beneficiile de Crăciun, poate mai mult decât cele de Paște, au devenit un obicei pe care angajatorii încearcă să îl păstreze chiar și în anii mai dificili din punct de vedere economic. Au întotdeauna un efect motivator asupra angajaților și marchează într-un mod pozitiv încheierea unui an de muncă. Ce vedem, în schimb, este o dinamică între tipurile de stimulente pe care le oferă. Cu toate că primele în bani rămân principalul beneficiu oferit, vedem, de la an la an, mișcări de poziții între celelalte. Spre exemplu, anul acesta sunt mai des menționate decât în anii trecuți petrecerile cu echipa, tichetele cadou sau zilele libere suplimentare”, spune Ana Călugăru, head of Communications eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
În ceea ce privește valoarea pachetului oferit, 28% dintre angajatorii participanți la sondaj au declarat că au la dispoziție un buget cuprins între 200 și 400 de lei. 22% între 400 și 600 de lei și tot la fel de mulți peste 1.000 de lei. Câte 7% dintre angajatori vor aloca sume cuprinse între 600 și 800 de lei, respectiv între 800 și 1.000 de lei și 6% au un buget cuprins între 100 și 200 de lei.
„Comparativ cu anii trecuți, vedem o creștere a sumelor alocate pentru cadourile de Crăciun. O parte dintre aceste creșteri a mers către primele în bani, iar o altă parte către beneficiile de tipul tichetelor cadou, pe care le regăsim în număr tot mai mare, de la un an la altul, în componența pachetelor acordate la final de an. Diversificarea acestor pachete se face întotdeauna și în funcție de semnalele pe care le transmit angajații către angajatori. Vedem că peste 35% dintre angajatori măsoară nivelul de satisfacție a angajaților cel puțin o dată pe an și aproape la fel de mulți poartă discuții unu la unu cu angajații atunci când simt că este nevoie, lucru care îi ajută să adapteze pachetele de beneficii în funcție de nevoile lor, să le facă mult mai custom și să direcționeze bugetele către platforme de beneficii flexibile, cum e Up MultiBeneficii”, declară Loredana Vătăvoiu, director Marketing&Communication Up România, unul dintre cei mai importanți emitenți de tichete valorice de pe piața locală.
La nivel general, 62% dintre angajatori au răspuns că valoarea pachetelor de beneficii pe care le oferă anul acesta a rămas la fel ca anul trecut. 26% au bugete mai mari și doar 5% au alocat mai puține fonduri. Și mai detaliat de atât, valoarea beneficiilor de sărbători a crescut. 4 din 10 angajatori au menționat o majorare cuprinsă între 10% și 20% a bugetelor, 3 din 10 – peste 20% și la fel de mulți maximum 10%.
În ceea ce-i privește pe angajați, dacă ar fi puși să aleagă ce beneficii de Crăciun să primească, prima lor opțiune ar fi primele în bani, menționate de 90% dintre respondenți. Următoarele pe listă sunt zilele libere suplimentare, tichetele cadou, tichetele de vacanță și coșurile cu produse de sezon. 59% dintre participanții la sondaj spun că au primit și anul trecut beneficii de Crăciun și că, în mare parte, angajatorii au fost atenți la dorințele lor.
Astfel, cei mai mulți au primit bonusuri în bani, tichete cadou, petreceri cu echipa, coșuri cu produse de sărbători, dar și tichete de vacanță. 9 din 10 angajați cheltuiesc primele în bani și tichetele cadou în hyper și supermarketuri, 38,6% în magazinele online, 21,5% fac cumpărături direct de la producători, iar 11% merg la târguri cu specific de Crăciun.
Sondajul a fost realizat în luna noiembrie, pe un eșantion de 387 de respondenți din rândul angajatorilor și 3.195 de respondenți din rândul angajaților.
eJobs este platforma de locuri de muncă din România care verifică manual toate anunțurile și companiile. Salariile sunt afișate, iar joburile sunt din toate domeniile și industriile, locuri de muncă remote și în străinătate. În plus, pe platformă se găsesc articole și sfaturi de carieră, precum și un calculator salarial numit Salario, unde doritorii pot compara salariul actual și prin care pot constata dacă este plătit corect.
Pentru recrutori și angajatori, eJobs oferă acces la o bază de peste 5 milioane de CV-uri, precum și soluții de recrutare eficiente. Pe lângă anunțuri de angajare și căutarea în baza de date, prin eJobs se poate avea acces în plus la campanii de recrutare digitalizată sau chiar la soluții super personalizate prin agenția de recrutare Skilld. Mai mult, experții în resurse umane au acces la We Are HR, platforma de conținut dedicată specialiștilor în HR și managerilor.
Prezent în peste 25 de țări, Grupul Up își adaptează expertiza la specificul local, fiind alături de 23 de milioane de persoane din întreaga lume, prin zeci de mărci de produse și servicii.