Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) a transmis, joi, Ministerului Administratiei si Internelor (MAI) un set de propuneri de modificare si completare a “Ordinului nr. 353/2007 al ministrului Internelor si Reformei Administrative (MIRA) pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007″. Fiecare propunere – inclusiv modificarile la criteriile de evaluare si punctaje – are formulata si motivatia, ne-a declarat Vasile Stefanescu, presedintele COTAR. Atasat, puteti citi proiectul Normelor intocmit de AMTB (Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti), privind conditiile de efectuare a serviciilor de transport public de persoane cu autobuzele in zona metropolitana Bucuresti, plus anexa 1, anexa 2, anexa 3, anexa 4, anexa 5 si anexa 6. Precizam ca proiectul Normelor urmeaza sa fie discutat, vineri, in Comisia de Dialog Social (CDS) a Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
Una dintre completarile cele mai importante este propusa pentru Art. 3, alin. (1), care prevede obligativitatea Consiliilor judetene sa infiinteze, prin hotarare, autoritati judetene de transport, prin care sa asigure, sa organizeze, sa reglementeze, sa coordoneze si sa controleze prestatia serviciului public de transport public local de persoane prin servicii regulate, desfasurate intre localitatile judetului, inclusiv in cazul in care acestia au infiintat o asociatie intracomunitara in conformitate cu Legea 51/2006, precum si sa infiinteze societati de transport public judetean de persoane prin curse regulate.
Reprezentantii COTAR doresc ca articolul sa fie continuat cu prevederea “daca in zona de administrare nu exista niciun operator de transport licentiat, autorizat si fara licenta de traseu sau contract de delegare de serviciu”.
Argumentul patronatelor din transporturile de persoane este acela ca “Prin completarea textului se blocheaza orice fel de initiativa a oricarei autoritati locale de a nu recunoaste dreptul operatorului de a-si desfasura activitatea, operator caruia i s-au atribuit traseele din zona respectiva de a-si desfasura activitatea, blocandu-se astfel orice initiativa ce ar priva dreptul celui existent de a-si continua activitatea”.
La fel, alin. (5) de la acelasi Art. 3, al carui continut prevede ca “Unitatile administrativ-teritoriale se pot asocia in conformitate cu prevederile Legii 51/2006 pentru organizarea in comun a transporturlui public de persoane”se va completa cu urmatorul text: “dand spre incredintare serviciul public de transport operatorului si sau operatorilor de transport care detin licenta de traseu sau contract de delegare de serviciu pe zona administrativa, infiintata daca acest operator exista”.
COTAR motiveaza astfel: “In cazul in care unitatile administrativ-teritoriale se asociaza in vederea organizarii in comun a transportului public de persoane vor da spre incredintare efectuarea serviciului public operatorului existent in acea zona pana la o noua atribuire. In acest sens, operatorul de transport care opereaza aregarantia ca, indiferent de forma de organizare a unitatii administrativ-teritoriale,isi va desfasura in conditii normale activitatea de transport pana la o noua atribuire”.
Atasat, puteti vizualiza in original celelalte propuneri formulate de COTAR, inclusiv modificarile la criteriile de evaluare si punctaje. (M.S.)