Autostrada Bucuresti – Ploiesti (A3), deschisă traficului

Autostrada Bucuresti – Ploiesti (A3) va fi deschisa traficului rutier joi, “la pachet” cu ultimul  tronson al Autostrazii Bucuresti – Constanta (A2). La eveniment vor participa Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor, si premierul Victor Ponta. Ambele autostrazi vor avea restrictii insa, deoarece nu sunt intru totul gata, dar vor fi date in circulatie pentru a le “prinde” si cei care pleaca in concediu cu masina.

Autostrada Bucuresti – Ploiesti va avea restrictii de viteza, deoarece mai sunt lucrari de efectuat, iar pe tronsonul Medgidia – Cernavoda se va putea circula doar pe o banda pe sens, tot cu restrictii de viteza.

Autostrada Bucuresti-Ploiesti, de 62 km, va face parte din viitoarea Autostrada Bucuresti-Brasov, ce va avea o lungime totala de 173 km, anunta Ministerul Transporturilor.

Pana atunci, pe portiunea din Capitala pana la Ploiesti s-a lucrat 5 ani si s-au incheiat nu mai putin de 10 acte aditionale, cam 1 la 5 km. Ministrul Ovidiu Silaghi anunta in 30 iunie, cand a expirat cel de-al 3-lea termen cerut de constructori, ca autostrada va fi gata la sfarsitul lui iulie inceputul lui august.

Iata insa ca italienii s-au mobilizat si au reusit sa deschida circulatia, desi mai e mult de lucrupana la finalizarea constructiei.

Contractele lui Orban

Contractele au fost semnate de ministrul liberal Ludovic Orban, din Guvernul Tariceanu, iar lucrarile au inceput in 2007 pe sectiunea Moara Vlasiei-Ploiesti (42 de km, construiti de consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi) si in 2008 pe tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei (19 km construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct ’98).

De fapt, e mult spus ca acum 5 ani au inceput lucrarile, pentru ca, de fapt, atunci s-a dat ordin de incepere a lucrarilor, insa vechea meteahna a constructorilor si a autoritatilor de taraganare a exproprierilor a durat pana prin 2009. Termenul de finalizare a lucrarii a fost amanat de mai multe ori, din 2011, dupa ce consortiul italian a cerut nu mai putin de 4 termene.

Valoarea totala a lucrarilor este de 450 milioane euro, fiind asigurata din bugetul de stat.

Astfel, Ludovic Orban isi vede autostrada gata, desi “meritul” lui este doar ca a contractat-o. Amintim ca in timpul Guvernului Tariceanu s-au finalizat numai 5 km de autostrada. 

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.