Volumul vanzarilor de carburanti inregistrate de MOL in Romania a crescut in primul semestru cu 5%, la 220.000 de tone, iar veniturile generate de magazinele din benzinariile companiei au urcat cu 12%, datorita „activitatii promotionale intensive”, se arata intr-un raport prezentat marti de grupul ungar. Veniturile companiei au scazut insa cu 9%, la 11,7 miliarde dolari, in timp ce profitul net s-a injumatatit, la 418 milioane de dolari.
Benzinariile MOL din Romania au comercializat in primul semestru 59.000 de tone de benzina, in urcare cu 1% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, si 158.000 tone de motorina, in crestere cu 7%.
In trimestrul al doilea, compania a vandut 119.000 tone de carburanti, cu 6% mai mult decat in aprilie-iunie 2011, din care 32.000 tone de benzina si 85.000 tone de carburant diesel.
Totodata, vanzarile magazinelor din benzinarii au avansat cu 13% in trimestrul al doilea, precizeaza compania.
Veniturile grupului MOL au scazut in primul semestru cu 9%, la 11,7 miliarde dolari, in timp ce profitul net s-a injumatatit, la 418 milioane de dolari. Performantele grupului au fost afectate in primul semestru de intreruperea activitatilor din Siria, productia mai scazuta de petrol si gaze si de efectele regimului reglementat al preturilor la gaze naturale in Croatia si Ungaria, se mai arata in raport.
MOL detine 130 de benzinarii in Romania. Actionarii companiei sunt statul ungar (24,6%), investitori straini, in principal institutionali (25,6%), firma Oman Oil Limited, inregistrata la Budapesta (7%), CEZ MH, filiala a grupului ceh CEZ (7,3%), Magnolia Finance Limited (5,7%), ING Bank (5%), Crescent Petroleum si Dana Gas (3% fiecare), UniCredit Bank (3,4%), OTP Bank (5,4%). Restul actiunilor, reprezentand 4,9% din companie, sunt detinute de investitori privati si institutionali din Ungaria. (M.S.)