UNTRR: Podul Vidin-Calafat va muta traficul de tranzit dinspre Est spre Vest de pe DN7 pe E80

Odată cu deschiderea circulaţiei rutiere pe podul de la Calafat-Vidin, mare parte din traficul de tranzit dinspre Est spre Vest are şanse reale să îşi schimbe ruta preferată de pe DN7 – aglomerata şi periculoasa vale a Oltului -, spre E70 Calafat – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeş – Lugoj – Timişoara – Nădlac (din pacate Punctul de Trecere a Frontierei Cenad nefiind deschis decât pentru vehiculele pana la 7,5 tone), sunt de părere transportatorii UNTRR.

“Dacă se ia ca parte a unui traseu Edirne-Szeged, traseul care va traversa noul pod nu va aduce o economie decât de circa 20 km, dar timpul necesar parcurgerii acestui drum se va scurta considerabil”, precizează Radu Dinescu, secretar general al UNTRR, într-un comunicat remis redacţiei şi pe care îl redăm integral.

“Transporturile dintre UE şi Turcia sunt cele care îşi vor readapta ruta la cel mai eficient traseu disponibil.

Drumul parcurs pe teritoriul României:

– se va diminua cu 231km de la 643 km (Giurgiu-Nadlac) la 412 km (Calafat – Nădlac)

– se va parcurge un traseu reabilitat recent şi în mod real – calitatea infrastructurii pe Calafat – Nadlac fiind foarte bună

– oraşele de pe traseul Calafat – Nădlac au centuri ocolitoare noi: Drobeta – Turnu Severin, Mehadia, Caransebeş şi Lugoj, iar aglomerările urbane Timişoara şi Arad sunt evitate prin traseul autostrăzii A1

– evită drumul aflat între munţi, cu vizibilitate redusă

– este deschis cu vizibilitate foarte bună, deciziile de depăşire putând fi luate mult mai uşor

– se vor evita zone cu capcane ale autorităţilor locale – precum Giurgiu

– se vor evita zone cu trafic extrem de aglomerat – precum centura Bucureşti

– nu are diferente de nivel atât de mari ca acelea de pe traseul actual – se mai dă în folosinţă o scurtătură care merge pe o curbă de nivel la baza dealurilor de după Herculane

– se vor evita zone de drum care iarna sunt închise din cauza zăpezii, iar vara din cauza căldurii; drumul Calafat-Nădlac a făcut subiectul unui numar mai redus de interdicţii de circulaţie din cauze meteo decât drumul Giurgiu-Nădlac

– va permite o eliberare a drumului Giurgiu – Nadlac, pe unde vor merge mai usor transportatorii care efectuează transport naţional, regional, local şi internaţional”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.