Privatizarea BDZ Cargo, divizia de transport de marfă a companie feroviare stat din Bulgaria, ar fi considerată un succes dacă guvernul de la Sofia ar obţine 200 de milioane de leva (102 milioane de euro), a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Ivailo Moskovski. Până în preyent, 9 companii, printre care şi Grup Feroviar Român (GFR), au cumpărat documentele pentru procedura de privatizare. O primă tentativă de privatizare a eşuat anul trecut, iar acum preţul de pornire a fost redus.
Bulgaria speră să obţină urgent fondurile respective pentru plata unei părţi a datoriilor de 750 de milioane de leva (peste 380 de milioane de euro) ale holdingului care operează transportul pe căile ferate. În caz contrar, holdingul BDZ ar înceta să existe, a afirmat ministrul pentru canalul TV7, preluat de agenţia de presă Novinite.
“Sindicatele acuză că active de 500 de milioane de leva vor fi vândute la un preţ mult prea mic. Dacă îmi aduce cineva un investitor care este dispus să plătească atâţia bani întind eu personal covorul roşu”, a declarat Moskovski, adăugând că privatizarea nu este sfârşitul, iar autorităţile fac tot posibilul pentru a finaliza cu succes vânzarea diviziei de marfă.
La prima tentativă de privatizare a BDZ Cargo, guvernul bulgar se aştepta să obţină cel puţin 150 de milioane de euro (circa 300 de milioane de leva).
După eşec, Agenţia de privatizare din Bulgaria a relansat în noiembrie procedura de licitaţie. Luni, Grup Feroviar Român a cumpărat din nou documentaţia, pentru a intra în competiţie.
Novinite a scris în luna februarie 2012 că GFR a fost descalificat de la prima licitaţie, după introducerea în condiţiile de calificare a unei prevederi privind o cifră minimă de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusă din acelaşi motiv.
GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfă din România, după compania de stat CFR Marfă, şi a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de 761 milioane de lei (circa 180 milioane euro). (M.S.)