Bugetul alocat în acest an Ministerului Transporturilor nu mai cuprinde CNADNR şi se cifrează la 7,29 miliarde lei, fiind cu 40% mai mare decât execuţia preliminată de 5,18 miliarde lei din 2012. Suma ar urma să crească în 2014 cu 50% şi să scadă în următorii doi ani la 9,03, respectiv 8,53 miliarde lei. Amintim că bugetul de anul trecut al MTI, care includea şi CNADNR, a fost redus, în urma rectificării din august, cu 1,25 miliarde lei, la 13,42 miliarde lei. CNADNR a fost trecută la începutul lui ianuarie, de Guvernul Ponta II, la Ministerul proiectelor de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, condus de ministrul delegat Dan Şova.
Iată şi împărţirea banilor, aşa cum este prevăzută în proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2013:
* 3,38 miliarde lei pentru proiectele cu finanţare externă neramburabilă
* subvenţii de 1,59 miliarde lei, cu tot cu cele aferente lucrărilor executate la metrou şi neplătite în anul 2012
* 289,4 milioane lei pentru programele cu finanţare rambursabilă
* 26,3 milioane lei cheltuieli de personal
* 12 milioane lei cheltuieli cu bunuri şi servicii
* 916,4 milioane lei pentru transferuri între unităţi ale administraţiei publice
* 600,2 milioane lei pentru alte transferuri
* 850 milioane lei pentru Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, sumă ce va fi utilizată cu prioritate pentru plata obligaţiilor către bugetul general consolidat
* 52,1 milioane lei dobânzi
* 284,2 milioane lei pentru rambursări de credite
* 100 milioane lei pentru asistenţă socială.
Bugetul va fi adoptat de Guvern în şedinţa de miercuri, urmând să fie transmis Parlamentului spre dezbatere şi aprobare cât mai urgentă. Legea prevede ca bugetul de stat să fie aprobat încă din luna octombrie a anului precedent, dar premierul Victor Ponta a aşteptat să treacă alegerile parlamentare pentru a prezenta cifrele.
Magda SEVERIN