Confederaţia Naţională Rutieră (CNR), în numele membrilor săi, “aduce în atenţia publică nemulţumirea generală a transportatorilor, provocată de introducerea de către Consiliul Local Caransebeş a unei taxe ilegale de tranzit, pe o arteră de interes european, fără să existe o rută ocolitoare de acelaşi rang, cu aceleaşi condiţii de tranzit, care să nu provoace cheltuieli nejustificate transportatorilor de marfă”. Totodată, în comunicatul remis redacţiei, cu titlul “Centura Caransebeş versus CNADNR, sau cum se distruge economia naţională… ce a mai rămas din ea”, CNR ameninţă cu proteste. Publicăm integral comunicatul.
„Centura Caransebeş se surpă după 6 luni de la inaugurare, iar plătitorii de vignetă mai trebuie să suporte o taxă.
Pe lângă faptul că această implementare a taxei contravine flagrant Tratatului de Aderare a României la Uniunea Europeană privind libera circulaţie pe drumurile europene, fără restricţii şi taxe artificiale, ea cauzează şi serioase pierderi materiale transportatorilor români şi străini.
Înţelegem problemele cauzate de conflictul dintre CL Caransebes şi CNADNR, dar transportatorii nu pot fi culpabilizaţi şi singurii suferinzi în această situaţie.
Am fost informaţi, totodată, că pentru „a închide ochii” şi a „reduce” din efortul financiar al transportatorilor, reprezentanţii Politiei Locale „aplică” direct în buzunarul propriu o „taxă” de 30 lei/camion. De aceea, solicităm public organismelor abilitate să ia măsuri împotriva reprezentanţilor Poliţiei Locale Caransebeş, ce permit tranzitarea oraşului contra unor sume ilegale încasate de la transportatori.
Drept urmare, Confederaţia Naţională Rutieră (CNR) sprijină iniţiativa unor transportatori din traficul de tranzit prin municipiul Caransebeş, care, cu ocazia unei coalizări ad-hoc, vor începe un protest de încetinire a circulaţiei (parcurgerea traseului de tranzit cu motorul la relanti = cca. 3-5 km/oră), în acest fel răspunzând unui conflict care nu este al nostru şi rămâne în sarcina Guvernului şi administraţiei publice locale/CNADNR.
Având în vedere situaţia creată, faţă de care CNR s-a manifestat încă de acum două săptămâni, considerăm că este posibilă declanşarea unui protest, cu toate implicările acestuia, CNR fiind total de acord cu doleanţele transportatorilor.
Aşteptăm cu viu interes revenirea CL Caransebeş asupra hotărârii de colectare de taxă ilegală în perioada reparaţiilor la Centura Caransebeşului.
Cu stimă,
Secretar General CNR
Mayer Siegfried”.
Inteleg nemultumirea transportatorilor referitor la taxa de tranzit, dar trebuie sa inteleaga ca strazile din Caransebes sunt drumuri de interes local nu mai sunt de interes national. Centura ocolitoare a devenit DN6, deci nu poate nimeni obliga primarul Caransebesului sa lase liber camioanele sa treaca pe strazile mun. Vinovati de aceasta situatie sunt CNADNR si firma Copisa care administreaza DN6 si daca se supara primarul nu o sa mai lase nici un camion sa treaca prin oras si va avea de castigat in orice instanta, in cazul Timisoarei era ilegala taxa de tranzit atata timp cat nu avea centura ocolitoare. Ramane la atitudinea fiecarui transportator daca alege sa plateasca taxa sau circula pe ruta ocolitoare Arad-Timisoara-Voiteg-Resita-Anina-Bozovici-Iablanita-Orsova-Bucuresti.