Firma care va exploata podul Calafat-Vidin a fost înfiinţată

Societatea româno-bulgară care va exploata podul Calafat-Vidin prin perceperea taxelor pentru traversare a fost înfiinţată, joi, în cadrul unei şedinţe a acţionarilor, ce a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor de la Sofia, informează biroul de presă al acestei instituţii. Sediul SC „Podul peste Dunăre Vidin-Calafat SA” se află la Vidin, iar capitalul este de 300.000 de leva, sumă distribuită egal între acţionari.

Podul urmnează să fie inaugurat la 14 iunie, după mai multe amânări şi 6 ani de şantier (din care 2 întârziere). Lucrările de construire au început în 2007, cu fonduri europene, iar investiţia face parte din Coridorul Paneuropean de transport, care leagă oraşul german Dresda de Istanbul (Turcia).

Termenul de finalizare a lucrărilor, acceptat şi de Comisia Europeană, a fost septembrie 2011 pentru partea română şi septembrie 2010 pentru partea bulgară. La cererea autorităţilor bulgare, termenul a fost prelungit mai întâi pentru februarie 2012, apoi pentru noiembrie 2012 şi ulterior pentru martie 2013.

Taxa ce va fi percepută pentru traversarea podului va fi de 6 euro, ca şi taxa de la Podul de Giurgiu, potrivit ministrului român al Transporturilor, Relu Fenechiu. El a anunţat că aceasta a fost deja negociată şi va fi distribuită celor două ţări în raport cu contribuţia pe care au avut-o la contribuţia podului: 83% partea bulgară şi 17% partea română.

Podul, în cifre

  • Podul Calafat-Vidin are aproape 2 km lungime, câte două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.
  • Conform estimărilor, peste 100.000 de vehicule îl vor traversa anual.
  • Podul este operat de o societate mixtă româno-bulgară.
  • Costurile construcţiei, care până în anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, depăşesc 250 milioane de euro la finalizarea proiectului.
  • Angajamentul financiar al guvernului bulgar este de 60,7 milioane de euro.
  • Investiţia este parte a Coridorului Paneuropean de transport.
  • Proiectul a beneficiat de împrumuturi şi finanţări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiţii, Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi Instituţia Germană de Credit pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.