Flying Blue, cel mai mare program de fidelitate din Europa pentru pasagerii companiilor aeriene, a raportat la jumătatea acestui an depășirea pragului de 21 milioane de membri, în întreaga lume. Dintre aceștia, peste 80.000 de pasageri sunt români și au o rată de activitate de 40%. Mai mult de jumătate din numărul total de membri din Europa Centrală (Ungaria, Polonia, Cehia și Bulgaria) provin din România.
Flying Blue este un program de fidelitate introdus în anul 2005 de companiile aeriene AIR FRANCE și KLM și s-a bucurat de un real succes în rândul pasagerilor. În timp, Flying Blue a fost adoptat și de alți membri ai alianței aeriene SkyTeam, astfel că în prezent Flying Blue oferă membrilor săi acces la o rețea de peste 15.500 de zboruri către 1.000 de destinaţii. Există patru nivele de fidelitate, în funcție de numărul de zboruri realizate: Ivory, Silver, Gold și Platinum.
20% dintre pasagerii români sunt membri Silver, Gold sau Platinum, beneficiind, în funcție de nivelul de fidelidate, de bonusuri de mile, bagaj suplimentar, acces în saloanele SkyTeam din aeroporturi, prioritate la check-in, prioritate la îmbarcare și locuri preferențiale în avion.
• 2,5 % din numărul total de membri sunt clienți Platinum, care efectuează peste 60 segmente (zboruri) anual cu Air France, KLM și companiile membre ale programului de fidelitate Flying Blue;
• 8% din numărul total de membri sunt clienți Gold, care efectuează peste 30 segmente (zboruri) anual cu Air France, KLM și companiile membre ale programului de fidelitate Flying Blue;
• 12% din numărul total de membri sunt clienți Silver, care efectuează peste 15 segmente (zboruri) anual cu Air France, KLM și companiile membre ale programului de fidelitate Flying Blue.
În aprilie 2013, programul de fidelitate Flying Blue al AIR FRANCE și KLM a fost premiat la Freddie Awards la 5 categorii și a fost declarat cel mai bun program de fidelitate din regiunea Europa/Africa în baza voturilor obținute de la peste 3 milioane de persoane.
Despre Air France – KLM
Air France – KLM este unul dintre cei mai mari jucători în transportul aerian, la nivel mondial şi lider de piaţă pe zborurile lung-curier cu plecare din Europa. În 2012, Air France – KLM a transportat peste 77 de milioane de pasageri şi peste 1,4 milioane de tone cargo. Flota companiei este formată din 573 aeronave, iar reţeaua acoperă 243 de destinaţii din 103 tari prin hub-urile de la Paris-Charles de Gaulle (unul dintre cele mai mari aeroporturi din lume) şi Amsterdam-Schiphol.
Air France (https://www.airfrance.ro) şi KLM (https://www.klm.ro) sunt companii membre ale alianţei globale SkyTeam care număra 19 membri şi care oferă pasagerilor din întreaga lume acces la o reţea globală de peste 15.500 de zboruri către peste 1000 de destinaţii din 187 de tari. Programul de fidelitate al aliantei SkyTeam se numește Flying Blue şi este lider în Europa, cu peste 21 de milioane de membri. Companiile membre Flying Blue care au zboruri din Romania sunt Air France, KLM Romania, Alitalia, Czech Airlines, TAROM şi Aeroflot. (M.S.)