EVW Holding a prezentat, în premieră pentru România, noul model de camion DAF XF Euro VI, moment celebrat atât la Cluj, unde se află „cartierul general“ al EVW, cât şi la Bucureşti.
Acest camion a văzut lumina zilei pentru prima dată la IAA Hanovra, iar în ţara noastră, cu ocazia celor două evenimente de lansare, a adunat cei mai mari transportatori din România, dornici să vadă cea mai nouă creaţie DAF.
Caracteristici
Cel mai important criteriu în dezvoltarea noului DAF XF a fost eficienţa maximă în transport. Rezultatul obţinut este un vehicul economic şi fiabil, având costuri de operare scăzute şi o greutate redusă. Cu un şasiu complet nou, transmisii noi şi motoarele PACCAR MX-13 Euro 6, cu design înnoit, DAF XF EURO 6 este cel mai bun XF creat vreodată, conform producătorului, atât pentru operatorul de transport, cât şi pentru şofer.
În pas cu moda
Noul design aduce ca elemente noi o parte frontală complet reproiectată, având o grilă proeminentă ce are accente din aluminiu. Aceasta contribuie substanţial la optimizarea fluxului de aer, atât în ceea ce priveşte aerodinamica, cât şi răcirea motorului, pentru a realiza un consum de combustibil mai redus. Un alt element nou este bara de protecţie fabricată din oţel galvanizat, care a fost, de asemenea, proiectată astfel încât să contribuie la profilul aerodinamic al camionului şi la răcirea motorului. Ca să completeze profilul noului XF Euro 6, DAF introduce tehnologia LED ca dotare opţională. Aceasta asigură o putere de iluminare impresionantă şi siguranţă suplimentară. Tot noi sunt şi „luminile de viraj“, care luminează în curbe pe direcţia de mers, pentru a spori nivelul de siguranţă. Aerodinamica reprezintă, de asemenea, un aspect principal al noului design, inclusiv prin adăugarea unor fuste laterale, apărători nou dezvoltate, precum şi a noului spoiler de plafon pentru XF Space Cab. Înălţimea spoilerului poate fi reglată rapid şi uşor de către şofer. Apărătorile de noroi au fost complet reproiectate, ca şi deflectoarele din ambele colţuri ale părţii din faţă a cabinei, care dirijează fluxul de aer, astfel încât oglinzile şi mânerele uşilor să rămână curate. Şasiul este complet nou, cu o dispunere inteligentă a componentelor, o capacitate a rezervorului de combustibil de maximum 1.500 litri, o suspensie nouă pentru cabină şi punţi care asigură buna stabilitate a vehiculului. În interior, noul XF cuprinde un număr mare de îmbunătăţiri precum scaunele noi, cu o plajă de reglare foarte largă, ce asigură un grad de confort sporit. Poziţia pedalelor a fost regândită pentru a include o pedală de frână suspendată, care facilitează acţionarea şi asigură un spaţiu mai mare pentru picioare.
Euro VI
Noul XF vine cu noutăţi şi în materie de performanţă, anume motoarele PACCAR Euro 6 complet noi, MX-11 şi MX-13. Acestea dispun de un design avansat cu rampă de injecţie comună, turbocompresor cu geometrie variabilă, EGR, SCR şi filtru de particule active. Plaja de puteri disponibile variază între 410 şi 510 CP, cu un cuplu cuprins între 2.000-2.500 Nm. Şasiul este complet nou, cu o dispunere inteligentă a componentelor, capacitate a rezervorului de combustibil de maximum 1.500 l, suspensie nouă pentru cabină şi punţi care asigură o foarte bună stabilitate a vehiculului. Noile motoare PACCAR MX-13 Euro 6 au o durată de viaţă nominală de 1,6 milioane de kilometri şi un consum de combustibil la nivelul minim pentru ATe Euro 5.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro