Autorităţile de frontieră maghiare efectuează timp de două săptămâni lucrări de reparaţii la câte unul din cele două cântare existente, pe sensul de intrare/ieşire din Ungaria, astfel că vor face controlul automarfarelor numai pe o singură bandă. Operaţiunea a început în 9 septembrie, ora 13.00 (ora României).
I.T.P.F. Oradea le recomandă conducătorilor autovehiculelor cu tonaj mai mare de 7,5 tone să folosească şi celelalte puncte de trecere de la frontiera cu R. Ungară deschise traficului de marfă – P.T.F. Vărsand (jud. Arad) şi P.T.F.Borş (jud. Bihor) -, până la remedierea defecţiunilor, pentru a evita aglomerarile şi reducerea timpilor de aşteptare. (M.S.)
Ca sa ajungi la Bors sunt costuri suplimentare pentru transportatori: km in plus, timpi pierduti, costuri mai mari la combustibili si taxa mai mare de drum pentru traversarea Ungariei. Transportatorii trebuie sa opteze pentru ruta prin Serbia-Croatia cu iesire pe la Moravita si ai doua alternative: Bucuresti- Craiova- Caransebes- Resita- Voiteg- Moravita cu plata taxei in Caransebes sau Bucuresti- Sibiu- Orastie- Hateg- Caransebes- Resita- Voiteg- Moravita fara taxa din Caransebes. Rutele prin Timisoara sunt mai lungi in ambele variante si traversarea ei este un comar pentru soferi din Lugojului pana in Sagului mai sunt 30 de km.
Sa se inteleaga cosmar sau chin pentru soferi.