De 10 ani, GEFCO asigură servicii de logistică şi overseas grupului industrial argentinian Mirgor. GEFCO a conceput pentru Mirgor o soluţie logistică personalizată, care îi permite să gestioneze eficient şi cu costuri reduse fluxurile naţionale şi internaţionale ale diviziilor Auto, Electrocasnice şi de Telefoane mobile, se arată în comunicatul remis redacţiei.
GEFCO asigură transportul maritim containerizat complet şi în regim de grupaj (FCL şi respectiv LCL), precum şi transportul aerian de componente provenite din Franţa, de la terminalul său din Germania şi din Asia, cu destinaţia Buenos Aires. Ulterior, Grupul furnizează o soluţie de antrepozit vamal şi de asemenea, se ocupă de transportul rutier al produselor din depozitele din Buenos Aires şi Sao Paolo către Rio Grande (Tierra del Fuego).
O poveste de succes cu acoperirea internaţională a mai multor sectoare
Fondată în 1983, Mirgor s-a specializat iniţial în sistemele de climatizare pentru autovehicule, diversificându-şi ulterior activitatea, cu precădere prin achiziţii. În prezent, Mirgor este un furnizor preferat în industria auto, a electrocasnicelor, precum şi în cea al telefoanelor mobile, fiind producător unic al telefoanelor Nokia. Conform revistei Fortuna, una din cele mai importante publicaţii economice din Argentina, Mirgor ocupă locul al paisprezecelea în clasamentul celor mai importante 100 de companii argentiniene.
Această creştere susţinută a dus la multiplicarea fluxurilor logistice Mirgor, devenind din ce în ce mai complexe şi extinzându-se treptat pe un perimetru geografic vast. Prin urmare, Mirgor avea nevoie de o optimizare a gestiunii acestor fluxuri şi de capacitatea de a le urmări în mod detaliat pentru a garanta calitatea serviciilor oferite clientului. Grupul a apelat cu încredere la GEFCO deoarece prezenţa sa la nivel global şi expertiza multimodală/în mai multe domenii îi permite să răspundă cu succes acestei provocări.
Eficienţă semnificativă şi câştiguri de costuri pentru Mirgor
GEFCO a dezvoltat un plan logistic pornind de la necesităţile şi limitările operaţionale ale companiei Mirgor, cu scopul de a optimiza şi a consolida numărul de camioane. Astfel, au fost reduse atât timpul de tranzit cu două zile cât şi costurile logistice. Acest plan continuă să evolueze în concordanţă cu dezvoltarea grupului Mirgor şi cu noile solicitări.
Au fost puse în aplicare soluţii LCL/FCL şi de antrepozit vamal pentru fluxurile maritime si aeriene provenind din Europa şi din Asia, ceea ce a permis GEFCO Argentina să-şi consolideze poziţia de negociere şi să ofere tarife mai atractive pentru Mirgor. De asemenea, reţeaua de transport rutier GEFCO se ocupă de aprovizionarea uzinei din Rio Grande.
Bazându-se pe expertiza de depozitare GEFCO, în special in zonele de reambalare, de ambalări personalizate şi de managementul stocurilor temporare just-in-time, Mirgor îşi poate optimiza în permanenţă suprafeţele şi nivelul stocurilor, şi creşte fiabilitatea proceselor de aprovizionare şi de distribuţie.
Un alt avantaj major pentru Mirgor: vizibilitatea şi trasabilitatea fluxurilor prin intermediul soluţiilor IT utilizate. De asemenea, Mirgor apreciază capacitatea de reacţie şi profesionalismul echipei dedicate GEFCO, care este disponibilă să reactualizeze planul iniţial în funcţie de variaţiile de producţie.
„Mirgor a ales GEFCO Argentina ca partener strategic deoarece pentru ambele companii, calitatea şi seviciile faţă de client reprezintă elementele cheie ale ofertei”, explica Ricardo Andia, Overseas Manager GEFCO Argentina. „GEFCO are o experienţă unică în domeniul ingineriei logistice care îi permite să ofere soluţii door-to-door, atât pentru transportul regional cât şi pentru cel internaţional. Suntem în permanentă căutare de soluţii de îmbunătăţire a întregului lanţ de aprovizionare, pentru a creşte competitivitatea clienţilor noştri”.
Expertiza diversificată – sursă de valoare adăugată şi de diferenţiere
Fiind un furnizor de referinţă în domeniul logisticii, GEFCO a dezvoltat o gamă de specializări pentru acoperirea tuturor aspectelor legate de lanţul de aprovizionare: transportul maritim, aerian şi terestru al mărfurilor, logistica de depozitare şi managementul ambalajelor reutilizabile, procedurile vamale şi reprezentarea fiscală. Capabilă să ofere soluţii personalizate integrate, GEFCO poate răspunde celor mai complexe cerinţe din industrie.
„Operaţiunile maritime şi aeriene şi cele terestre devin din ce în ce mai corelate. Pornind de la această idee, concepem soluţii competitive door-to-door, care să acopere întregul lanţ de aprovizionare”, declară Johannes Nanninga, Director Overseas. „Expertiza GEFCO constă în gestionarea fluxurilor intercontinentale complexe, datorită reţelei sale mondiale”.
Prin activităţile sale maritime şi aeriene, GEFCO garantează preluarea produselor, consolidarea în terminalul sau portul de plecare, depozitarea, asigurarea încărcăturii şi operaţiunile vamale. Aceste soluţii logistice integrate permit companiilor să reducă durata de transport, să optimizeze costurile şi să implementeze o strategie eficientă de aprovizionare globală. Această reţea maritimă şi aeriană este completată de aproape 500 de linii internaţionale terestre operate conform aceloraşi proceduri, norme calitative şi sisteme de informare.
Grupul GEFCO (www.gefco.net)
GEFCO stabileşte noi standarde în logistica pentru industrie. Prin intermediul celor cinci zone cheie de experienţă – Overland, Overseas, Depozitare şi Ambalaje Reutilizabile, Logistică pentru Vehicule Finalizate, şi Reprezentare Vamală şi Fiscală – GEFCO oferă soluţii globale, inovative, pentru întreaga gamă de logistică locală şi internaţională, pentru o serie completă de solicitări la nivel industrial. Prezent în aproximativ 150 de ţări, GEFCO se clasează între primele zece grupuri logistice din Europa, cu o cifră de afaceri de 3,6 miliarde de Euro în 2012 şi 11.200 de angajaţi. Cu peste 300 de locaţii pe tot mapamondul, GEFCO îşi desfăşoară activităţile în Asia Centrală, Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu, Asia de Est şi America de Sud.
Expertiză
GEFCO asigură soluţii complete door-to-door de transport maritim şi aerian datorită reţelei sale eficiente de depozite şi de parteneri, care acoperă toate continentele. Grupul operează la toate nivelele lanţului de aprovizionare pentru a susţine producătorii industriali în strategiile lor globale de sourcing.
Prezentă în peste 100 de ţări, GEFCO acoperă întregul lanţ de aprovizionare, de la logistica în amonte către unităţile de producţie până la logistica în aval către punctele de vânzare.
În calitate de arhitect de soluţii integrate, GEFCO oferă, de asemenea, clienţilor săi servicii cu valoare adăugată cum ar fi serviciile de brokeraj vamal, reprezentarea fiscală, depozitarea şi comisionarea.
Cele trei componente ale serviciilor Overseas
Prin intermediul serviciului OverseaSolution, GEFCO poate răspunde tuturor necesităţilor clienţilor săi pentru transportul internaţional, indiferent de constrângerile de buget, al volumului de mărfuri sau al termenelor limită.
• Oceanstream:
– Oceanstream Fulltainer se ocupă de expediţiile de containere complete (FCL) 20’ şi 40’ de la/către cele mai importante destinaţii din întreaga lume.
– Oceanstream Economy oferă soluţii de grupaj import-export de la/către cele mai importante destinaţii din întreaga lume.
• Skystream:
– Skystream Economy este un serviciu ce furnizează soluţii de grupaj import-export către principalele aeroporturi din întreaga lume.
– Skystream Regular este un serviciu ce oferă expediţii în 48 de ore către principalele aeroporturi din lume, cu o cu plecări frecvente şi timpi de tranzit reduşi.
– Skystream Highspeed este un serviciu expres pentru colete (până la 30 kg) cu intervale de livrare reduse garantate datorită colectărilor şi livrărilor prioritare, precum şi controlului vamal şi monitorizării expediţiilor door-to-door.
• Evenimente: Acesta este un serviciu ce oferă soluţii integrate create special pentru logistica evenimentelor globale. Folosind o parte sau întreaga expertiza GEFCO, acest serviciu poate fi iniţiat pentru organizarea unei expoziţii, a unui concert sau ale oricăror altor evenimente: transport special sau dedicat (la cerere), gestionarea formalităţilor administrative şi vamale, instalarea şi pregătirea la locaţie, asistenţă tehnică în timpul evenimentului, instalarea şi pregătirea la faţa locului, asistenţă tehnică în timpul evenimentului (coordonarea expeditorilor, manipulare, livrare).
Reţeaua IT
Indiferent de tipul de expediţie, soluţiile door-to-door furnizate de GEFCO includ gestionarea fluxurilor fizice cât şi a celor de documente şi informaţii, în toate etapele cheie:
– Operaţiuni preliminare şi ulterioare activităţilor de transport
– Control vamal pentru import şi export
– Transport maritim/aerian
Monitorizarea şi vizibilitatea fluxului de transport sunt asigurate prin intermediul unor instrumente de software colaborative accesibile clientului, grupului GEFCO şi partenerilor săi şi/sau soluţiilor Track and Trace.
Extinderea în zonele strategice de dezvoltare:
De peste 10 ani, urmându-şi strategia de extindere în zone importante de dezvoltare, GEFCO îşi continuă expansiunea internaţională prin recenta deschidere a filialelor din Kazakhstan (2011), Bulgaria (2011), Africa de Sud (2012), EAU (2013), Mexic (2013) şi Croaţia (2013).
Astfel, în prezent, GEFCO deţine o reţea integrată Overseas cu peste 80 de terminale şi depozite în 36 de ţări şi pe 5 continente. Grupul se bazează şi pe o reţea de parteneri şi agenţi, în ţări precum Statele Unite, India sau Australia.
O strategie câştigătoare
“Serviciile Overseas sunt din ce în ce mai interconectate cu operaţiunile de transport rutier, logistica şi formalităţile vamale, întrucât clienţii industriali sunt în căutare de soluţii integrate complete. GEFCO dispune de o expertiză reală şi de abilitatea de a oferi aceste soluţii datorită reţelei sale globale şi partenerilor săi. Strategia noastră se concentrează pe dezvoltarea constantă a reţelei noastre şi pe consolidarea relaţiilor cu partenerii noştri”, declară Johannes Nanninga (foto), Director Overseas.
“Ţinem întotdeauna cont de impactul serviciilor noastre asupra mediului şi implementăm soluţii multimodale şi modalităţi de transport alternative (ex: barje) care contribuie şi la sporirea productivităţii clienţilor noştri”, adaugă el.
Valoarea adăugată GEFCO
Pe lângă aceste servicii, valoarea adăugată a gamei OverseaSolution constă în capacitatea GEFCO de a oferi soluţii integrate pe întreg lanţul de aprovizionare, bazate pe o expertiză incomparabilă:
– Datorită statutului său de broker vamal obţinut încă din 1971 (*Franţa) şi certificării OEA („Operator economic autorizat”), GEFCO asigură coordonarea operaţiunilor vamale în peste 100 de ţări din întreaga lume. Beneficiind de un departament pentru proceduri vamale şi de o reţea de 200 de experţi în 17 ţări, GEFCO se ocupă şi de proiectarea şi implementarea de soluţii simplificate şi optimizate (procesare internă/externă, stocarea în antrepozit vamal).
– Datorită expertizei sale fiscale, GEFCO furnizează servicii centralizate de monitorizare a cerinţelor europene de reglementare pentru inginerie şi dezvoltă soluţii de Reprezentare fiscală în 28 de ţări din Uniunea Europeană (şi din Elveţia). Aceste servicii permit companiilor care nu au înregistrare locală în scopuri de TVA să îşi desfăşoare activităţile în regiunea respectivă (depozitare, vânzare…) fără a fi nevoite să înfiinţeze o filială şi să optimizeze plata TVA-ului la importuri.
– De asemenea, servicii logistice complete sunt disponibile în 57 de depozite GEFCO pentru a acoperi necesităţile clienţilor industriali: gestiunea stocurilor, delayed differentiation, coordonarea fluxurilor sincronizate, ambalarea şi reambalarea cât şi expertiza de specialitate, personalul pregătit şi procesele de calitate ce fac parte din gama de soluţii logistice complete.
Împreună cu serviciile fiabile de transport, această expertiză garantează clienţilor industriali securizarea fluxurilor fizice de bunuri şi de documente, vizibilitatea completă asupra unor soluţiilor diversificate implementate, precum şi optimizarea resurselor logistice şi bugetare.
Cifre cheie
• 36 filiale, 70 de parteneri, prezenţa în peste 100 de ţări
• 80 de agenţii şi terminale aeriene şi maritime
• 300 de destinaţii
Principalii clienţi
GEFCO colaborează cu companii de renume din sectorul auto (BMW, Ford, General Motors, VW), din cel al vehiculelor cu două roţi (Peugeot Scooters, Suzuki, Yamaha), din industrie şi aeronautică (Schneider Electrics, Siemens), electronică (Hitachi, Sagem, Toshiba), lanţuri de retail (Kering, ex-PPR)) şi cosmetice şi mărci prêt-à-porter (L’Oréal, Zara). De asemenea, GEFCO a asigurat logistica evenimentelor pentru Auto China 2012 şi France Expo Casablanca 2012. (M.B.)