Licenţierea pentru vehicule între 2,4 şi 3,5 t şi 8+1 locuri, rediscutată în Comisie pentru a treia oară

Comisia pentru Industrii şi Servicii din cadrul Camerei Deputaţilor a reluat discuţiile privind OUG 11/2013 care prevede licenţierea vehiculelor între 2,4 şi 3,5 t şi a celor cu 8+1 locuri, după ce plenul Camerei Deputaţilor a decis retrimiterea actului normativ în Comisie pentru a treia oară. Şi de data aceasta, Comisia pentru Industrii şi Servicii a menţinut amendamentele introduse de către deputatul PSD Lucian Şova, potrivit cărora se abrogă reglementările privind licenţierea vehiculelor între 2,4 şi 3,5 t şi a celor cu 8+1 locuri. Dar această formă a OUG 11/2013 nu va mai intra în Plen ca un act normativ de sine stătător, ci va fi preluată în OG 27/2011 privind transporturile rutiere, care va abroga OUG 11 şi va include în corpul său prevederile considerate corecte.

Deşi preşedintele Comisiei pentru Industrii şi Servicii, deputatul PSD Iulian Iancu, a stabilit un termen de două săptămâni pentru a fi stabilită o formă finală pentru OG 27, este puţin probabil ca legea transporturilor să fie tranşată într-un termen atât de scurt.

„Ministerul Transporturilor a lăsat să se înţeleagă faptul că, până în momentul în care Parlamentul nu va promova o formă finală a OG 27, Ordinul 980 privind normele de aplicare a ordonanţei nu vor fi modificate. Dar acest lucru nu reprezintă din punctul meu de vedere o garanţie“, ne-a declarat deputatul PSD Lucian Şova. Concret, prevederile OUG 11/2013 privind licenţierea vehiculelor mici nu se pot aplica în condiţiile în care OMT 980 nu va fi modificat.

O poveste fără sfârşit

Reamintim că, în luna martie a acestui an, s-a publicat în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă 11, prin indermediul căreia se introducea licenţierea vehiculelor cu masa maximă autorizată între 2,4 şi 3,5 t şi a celor cu 8+1 locuri. Actul normativ prevedea o perioadă de 60 de zile, în care autorităţile de resort să elaboreze normele de aplicare prin modificarea OMT 980/2011. Dar actul normativ pare să fi rămas undeva în aer după ce a fost retras de la Monitorul Oficial din cauză că, la realizarea lui, nu se ţinuse cont de părerea patronatelor din domeniu.

În toată această perioadă, OUG 11 şi-a urmat traseul în Parlament. După ce a trecut de Senat, Comisia pentru Industrii şi Servicii a recomandat, chiar înainte de intrarea în vacanţa parlamentară, renunţarea la licenţierea vehiculelor mici. Aceasta în ciuda opoziţiei Ministerului Transporturilor.

Imediat după întoarcerea din vacanţă, Plenul Camerei Deputaţilor a decis, la cererea Ministerului, întoarcerea actului normativ în Comisia pentru Industrii şi Servicii. Şi de data aceasta Comisia şi-a menţinut punctul de vedere legat de OUG 11/2013, recomandând în continuare plenului să voteze legea cu modificări care prevăd abrogarea reglementărilor privind licenţierea vehiculelor între 2,4 şi 3,5 t şi a celor cu 8+1 locuri. Iar de data aceasta, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au fost de acord cu această variantă. Dar… stupoare. Ajuns în plen, actul normativ a fost retrimis pentru a treia oară în comisie.

Acum, Comisia pentru Industrii şi Servicii a decis, aşa cum am precizat mai sus, preluarea OUG 11/2013 în forma finală a OG 27/2011 privind transporturile rutiere. Când vor fi finalizate, însă, dezbaterile privind noua lege a transporturilor este foarte greu de precizat. Iar licenţierea sau nelicenţierea vehiculelor mici pare a se transforma într-o poveste fără sfârşit.

Meda BORCESCU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.