România are un număr redus de pasageri care optează pentru transportul cu avionul, în continuare fiind preferate autocarele, a declarat Radu Merica, şeful CA al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti şi preşedinte al Aircraft Owner&Pilot Association of Romania, la conferinţa de marţi Mediafax Talks about Aviation. El a atras atenţia că, pe lângă puţine aeronave, “avem mult mai puţini piloţi decât ţările din jur, raportat la numărul de locuitori”. În schimb, „suntem pe locul întâi la taxe şi tarife, la cuantumul lor, aici ne descurcăm minunat”, a arătat Merica, adăugând că şi în domeniul securităţii aeroportuare există multe costuri artificiale şi restricţii.
“Avem per total un număr foarte redus de pasageri raportat la populaţia României. Ai noştri încă merg cu autobuzele până în Spania sau în Irlanda – lucru foarte bun, de altfel, dar costisitor ca timp. Trebuie să apropiem aviaţia de oameni”, a spus Merica.
În opinia sa, operatorul naţional român de transport este un brand serios, dar care, din nefericire, se zbate de ani buni în “turbulenţe economice”. Totodată, pe piaţă activează un operator low-cost salvat însă după “o aterizare dură”, a spus el, referindu-se Blue Air, preluat de un grup de investitori de la omul de afaceri Nelu Iordache, arestat pentru corupţie.
Reprezentantul Aeroporturi Bucureşti a mai spus că în România se poate vorbi de suprareglementare în aviaţie, dar şi că a întâlnit, pe lângă profesionişti adevăraţi, şi persoane “aterizate în aviaţie” din politică.
Adresându-se ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, prezentă la conferinţă, Merica a afirmat că managerilor privaţi selectaţi la companiile de stat trebuie să le fie trasate obiective clare, dar fără presiuni politice. (M.S.)