UPDATE! Centura Caransebeş se deschide, după bâlbâieli din partea CNADNR

CNADNR a decis să deschidă circulaţia pe toată Centura Caransebeş, eveniment programat iniţial pentru 15 decembrie, după 3 amânări, dar anulat în ultima clipă printr-un comunicat transmis săptămâna trecută de companie. În acesta se anunţa, fără nicio explicaţie, că porţiunea de şosea aflată în reparaţii din 17 mai a.c. va fi redeschisă traficului rutier abia în 15 aprilie 2014. Nici acum nu este emisă vreo comunicare oficială, dar toată lumea ştie, din diverse surse.

UPDATE 20 decembrie: CNADNR a anunţat deschiderea centurii, începând cu ora 10.30. Daţi click pentru a vizualiza Comunicatul CNADNR.

APTE 2002 îşi anunţă membrii că marele eveniment va avea loc mâine, 20 decembrie, la ora 9.30, şi îi cheamă să fie prezenţi la predarea-primirea lucrării. Miron Sporea, vicepreşedintele APTE 2002, ne-a declarat că autorităţile au decis să deschidă Centura Caransebeşului la insistenţelor transportatorilor din zonă, care timp de 7 luni au plătit 100 de lei/zi taxă de tranzit prin municipiu.

Sunt sute de camioane care traversează Caransebeşul – numai de seara până dimineaţa, numărul lor fiind mult mai mare calculat la 24 de ore.

“Primăria a încasat 1 miliard de lei pe zi (lei vechi, n.r.) din această taxă, nu a avut niciodată la buget atâţia bani. E şi normal că avea interesul să amâne cât putea de mult deschiderea centurii. Vă daţi seama câţi bani ar mai fi încasat până în 15 aprilie 2014?”, ne-a precizat Miron Sporea.

Presa locală scrie că şefii CNADNR susţin că s-a produs o greșeală în emiterea comunicatului cu privire la deschiderea circulaţiei abia anul viitor şi dau vina pe o lipsă de comunicare pe relaţia Timişoara – Bucureşti.

Iar aceasta mai ales după ce reprezentanţii drumarilor au anunţat că lucrările au fost aproape finalizate și acum se lucrează la superfinisări.

Recepţie cu cântec

Deşi CNADNR  nu a recunoscut niciodată că a semnat recepţia centurii în decembrie 2011, când aceasta a fost deschisă circulaţiei, se pare că a făcut-o. Potrivit contractului, constructorul italian Copisa Constructora Pirenaica SA se angajase să asigure eventualele reparaţii timp de 2 ani, termen care expiră în 22 decembrie 2013.

La 6 luni de la inaugurarea din 22 decembrie 2011 au început problemele, fiind necesare primele reparaţii. În 16 mai a.c., unul dintre poduri a fost compromis total, iar porţiunea de centură a fost închisă circulaţiei, pentru refacerea lui. Se pare însă că la 500 de metri distanţă se află altul în situaţie asemănătoare, dar transportatorii nu mai sunt dispuşi să accepte închiderea centurii aşa cum s-a întâmplat în această vară, când lucrările au fost abandonate.

“Noi ne-am făcut concediul pe Centura Caransebeşului în această vară. Am mers cu maşinile acolo, am fotografiat, am făcut protest, am presat autorităţile să termine odată lucrările. Nu acceptăm să mai continue în acest fel”, ne-a precizat Miron Sporea, vicepreşedintele APTE 2002.

Iată că, după 7 luni în care camioanele de peste 3,5 tone au fost taxate cu 100 de lei pe zi la tranzitarea municipiului Caransebeş, centura se deschide şi cu greu va mai putea fi închisă.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.