„Noi, cativa locuitori ai localităţii Dimieni, am strâns aproximativ 230 semnături reprezentând peste 500 de case/familii de la locuitorii din Dimieni şi Moara Vlăsiei, pentru prelungirea rutei Bucureşti-Dimieni, identificată cu cod traseu 44501 în lista cu propunerea de licenţe a AMTB (ataşată acestui e-mail), către Moara Vlăsiei, devenind astfel o rută viabilă economic şi legând şi comuna Moara Vlăsiei (foarte mare) de metroul de la Pipera. Avem şi acordul scris al Primăriilor Comunelor Tunari şi Moara Vlăsiei pentru prelungirea acestei rute”, este apelul disperat al locuitorilor din aceste două localităţi ce par uitate de autorităţi – nu de primăriile lor, ci de CJ Ilfov şi de Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB).
UPDATE 18 martie: În raspunsul AMTB transmis astăzi lui Dragoş Iordan se precizează că Programul de transport, documentaţia de atribuire, calendarul, condiţiile şi modalitatea de depunere a solicitărilor se publică de către AMTB cu cel puţin 180 de zile înainte de expirarea vechiului program de transport, drept pentru care data limită a fost 31.12.2013.
După intrarea în vigoare a noului program de transport, respectiv 7 iulie 2014, pot fi operate, o singură dată pe an, mai multe modificări, printre care şi prelungirea/scurtarea traseelor existente. Aşadar, speranţa moare ultima.
„Vom depune solicitarile la Consiliul Judetean Ilfov si la Autoritatea Metropolitana Bucuresti, dar oare va interesa pe cineva? Probabil ca nu, caci asa se intampla de obicei. Dar noi speram totusi, ca nu ne vom mai chinui cu transportul inca 6 ani si de aceea va rugam si pe dvs. sa ne ajutati”, se mai arată în scrisoarea primită la redacţie şi pe care o publicăm integral, în speranţa că îi vom sensibiliza, la rându-ne, pe cei responsabili să le rezolve problema locuitorilor din Dimieni.
“Acum transportul, prin bunavointa Primariei Tunari de care apartinem administrativ, se desfasoara cu o ruta intre Tunari si Dimieni (4 km) ce functioneaza din 2 in 2 ore, pana la ora 17.00 cand este ultima cursa catre Dimieni, iar sambata si duminica deloc; si asa cateodata cursa nu se respecta, ceea ce face ca acest program sa fie foarte imprevizibil si cum am putea sa ne bazam pe un astfel de program pentru a merge la serviciu?
Solutia este prelungirea cursei catre Moara Vlasiei si speram ca va fi cineva ce va putea judeca corect situatia, va intelege logica si utilitatea propunerii, atat pentru Dimieni, cat si pentru legarea localitatii Moara Vlasiei de metroul de la Pipera, si ne va putea ajuta.
In anul 1987, localitatea Dimieni, ce apartine de Comuna Tunari a fost demolata de Ceausescu. Bineinteles ca, din acest motiv, localitatea nu s-a mai dezvoltat la fel ca celelalte localitati de langa Bucuresti, avand un numar de case si populatie mult mai mica.
Localitatea se afla pe DJ 200B – Pipera-Tunari-Dimieni-Balotesti-DN1 (la distante egale fata de Tunari si Balotesti – 4km)
Traseele de transport functioneaza astfel: in Balotesti exista 4 curse de maxi taxi ce tranziteaza localitatea, toate mergand mai departe catre Moara Vlasiei si in partea cealalta prin DN1 (drum paralel cu DJ200B), ajungand la Baneasa si Piata Presei Libere.
De asemenea, exista licenta de transport pentru traseul Pipera-Tunari ce functioneaza corespunzator (la 15 min.) dar doar pana la Tunari.
Si acum, ca si acum 6 ani, Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti, www.amtb.eu va licita incepand cu 19 martie 2014, deci saptamana viitoare, traseele in acelasi mod, propunand o licenta Bucuresti Pipera-Tunari si una Bucuresti Pipera-Dimieni, pe traseu identic pana la Tunari.
Bineinteles ca pentru Dimieni nu se va licita, asa cum s-a intamplat si acum 6 ani, ruta nefiind viabila economic din cauza numarului redus de case si locuitori, si nimeni nu ar licita, astfel, concurand ruta Bucuresti-Tunari similara ca traseu pana in Tunari”.
Daţi click pentru a vizualiza propunerea de licenţe pentru Programul de transport-2014-2020, ataşată scrisorii. (M.S.)
Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU