Prima linie automată de metrou din Europa Centrală și de Est

Din 28 martie, garniturile de metrou Alstom au devenit funcționale pe noua Magistrală 4 din Budapesta, Ungaria, prima linie automată de metrou din Europa Centrală și de Est. În cadrul inaugurării oficiale a magistralei, 15 noi trenuri Metropolis au fost puse în funcțiune de către prim-ministrul Ungariei, Viktor Orbán, și de primarul orașului Budapesta, István Tarlós.

Metrourile au circulat pe noua linie de 7,4 km care leagă două dintre cele mai importante noduri feroviare ale orașului, stația Kelenföld Intermodal din Buda și Stația de Est din Pesta. Garniturile fac parte din cele 37 de trenuri Metropolis comandate pentru magistralele 2 și 4, informează Alstom, într-un comunicat remis redacţiei. 

Achiziționarea noilor garnituri Metropolis face parte din cel mai amplu program de modernizare a flotei și de dezvoltare a sistemului de transport din Budapesta. Găsirea unei soluții eficiente și confortabile de transport cu metroul pentru cei 1 milion de pasageri pe zi, din cei 1,8 milioane de cetățeni ai Budapestei, a reprezentat o provocare majoră pentru întregul oraș. Astfel, a fost luată decizia de a înlocui flota aflată în funcțiune pe Magistrala 2 și de a construi o nouă linie automată, Magistrala 4, prevăzută cu material rulant automat.

Aceasta este prima dată când pasagerii metroului din Budapesta vor călători cu garnituri automate, în ciuda faptului că de 118 ani sistemul de metrou al orașului transportă persoane. Pentru familiarizarea călătorilor cu noul sistem, o cabină în care se va afla un supraveghetor va fi amplasată în partea din față a trenului în primul an de funcționare. Tehnicienii Alstom vor elimina apoi peretele care separă această cabină de zona destinată pasagerilor.

Cele 15 trenuri noi Metropolis inaugurate pentru Magistrala 4 au o lungime de 80 de metri (cinci vagoane) și pot transporta 810 pasageri, dintre care 164 pe scaune. Vagoanele sunt prevăzute cu patru uși glisante externe late (1,3 metri) pe fiecare parte, care permit accesul și ieșirea rapidă a pasagerilor la oprirea în stații.

Metrourile pot atinge viteza de 70 km/h și sunt alcătuite din spații unitare, ceea ce le permite pasagerilor să se deplaseze ușor între vagoane. Sistemul modern de iluminat, alături de nuanțele deschise din interior și tonurile calde de roșu ale mochetelor asigură o atmosferă relaxantă și un mediu de călătorie spațios. Nivelul de confort și siguranță al pasagerilor este sporit de instalația de aer condiționat încorporată și de sistemul de ultimă generație pentru informarea călătorilor.

„Suntem mândri să furnizăm orașului Budapesta acest metrou automat, primul de acest tip din Europa Centrală și de Est. Această reușită ilustrează experiența noastră în realizarea de metrouri potrivite oricărei configurații, în funcție de cerințele clientului. Locuitorii orașului Budapesta utilizează metroul de mai mult de un secol și a fost o provocare interesantă pentru noi să creăm un metrou de ultimă generație care să răspundă nevoilor lor”, a declarat  Andreas Knitter, Senior Vice President Alstom Europe.

Noul metrou din Budapesta a fost conceput în Franța. Sistemul său de tracțiune a fost fabricat în Ungaria, în timp ce construcția carcaselor vagoanelor și asamblarea propriu-zisă au avut loc în Katowice, Polonia.

Alstom construiește metrouri de peste 70 de ani. Una din patru garnituri de metrou funcționale la nivel mondial este produsă de Alstom. În total, 4.000 de trenuri Metropolis transportă milioane de pasageri în întreaga lume, în fiecare zi, în aproximativ 45 de orașe, precum Barcelona, Varșovia, Singapore, Shanghai, Nanjing, Buenos Aires, Santiago de Chile sau Santo Domingo.

Despre Alstom

Alstom este lider mondial în domeniul producerii și transportului energiei electrice, precum și în infrastructura feroviară. Grupul este un punct de referință pentru tehnologiile inovatoare și ecologice. Alstom construiește cele mai rapide trenuri din lume, precum și metrourile automate cu cea mai mare capacitate și furnizează soluții integrate pentru centrale la cheie și servicii asociate pentru o gamă largă de surse de energie, incluzând hidro, nuclear, gaz, cărbune şi eolian.

Alstom propune o gamă largă de soluții pentru transportul energiei electrice, în special în domeniul rețelelor inteligente (smart grids). Grupul are în prezent 93.000 de angajați în aproximativ 100 de țări și a înregistrat vânzări de peste 20 miliarde de euro și comenzi de aproape 24 miliarde de euro în anul financiar 2012/13.

Despre Alstom Transport (www.alstom.com)

Alstom Transport promovează mobilitatea sustenabilă. Compania dezvoltă și comercializează cea mai completă gamă de sisteme, echipamente și servicii pentru sectorul feroviar.

Alstom Transport administrează sisteme întregi de transport, inclusiv material rulant, semnalizare și infrastructură, și oferă soluții la cheie. Alstom Transport a înregistrat vânzări de 5,5 miliarde de euro în anul financiar 2012/13.

Compania este activă în peste 60 de țări și are aproximativ 26.700 de angajați. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.