Piaţa auto a avansat cu 21,7% faţă de T1 2013

Vânzările de autoturisme și vehicule comerciale noi au însumat 18.941 unități în primul trimestru din 2014, reprezentând o creștere cu 21,7% față de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). La autoturisme, avansul este de 19,1% – pentru prima dată, din 2009, când se înregistrează în T1 o creștere față de anul precedent, precum și cea mai mare creștere pe această perioada din 2007 (a mai existat doar în 2008, dar numai de 17%), precizează APIA.

Înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu 11,6%, dar volumul lor – 46.800 unități în primele 3 luni – rămâne de circa 3,5 ori mai mare comparativ cu cel al autoturismelor noi.

Producția națională s-a cifrat la 107.575 de autovehicule, cu 0,1% mai puține decât în perioada similară din 2013. Astfel:

  • Dacia a produs 89.352 unități (83% din total)
  • Ford a produs 18.221 unităţi (18,9%)
  • Roman Brașov a produs 2 autovehicule.

Volumele cele mai mari le-au înregistrat:

  • Dacia Duster (35.156 unități)
  • Dacia Logan (30.007 unități)
  • Ford B-MAX (18.221 unități)
  • Dacia Sandero (13.856 unități)
  • Dacia Logan MCV (10.333 unități).

În luna martie 2014, exporturile s-au cifrat la 36.741 unități (similar cu martie 2013), ceea ce face ca, după trei luni din 2014, volumul total să ajungă la 98.034 unități exportate, în creștere de 9,3% față de perioada similară din 2013.

Cel mai exportat model în luna martie 2014 a fost Dacia Duster (13.219 unități), urmat de Dacia Logan (10.618 unități) și Ford B-MAX (6.015 unități), top-ul fiind același pe ansamblul primului trimestru – Duster 31.994 unități, Logan 26.174 unități și B-MAX 18.176 unități.

Cu un volum total de 8.021 unități vândute în luna martie, avansul pieței auto față de luna februarie este de 31%, iar după primele trei luni din 2014 creșterea este de 21,7%, situație datorată în special autoturismelor, care au înregistrat +19,1% (+29% cele autohtone și +15,6% cele din import).

La autoturisme, top-ul pe mărci este condus de către Dacia, cu 4.723 unități vândute (30,8% din total), urmată de Volkswagen (1.533 unități/10%), Skoda (1.522 unități/9,9%), Ford (1.150 unități/7,5%), Renault (787 unități/5,1%) și Opel (642 unități/4,2%).

Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în luna martie (dar și după trei luni din 2014), urmat de Sandero, Skoda Octavia, Dacia Duster (locul 3 după trei luni), și Volkswagen Golf.

Pe clase, după trei luni din 2014, majoritatea segmentelor înregistrează creșteri, importante chiar la clasele de volum (clasa mică +32%, clasa compactă 26% și SUV 5,5%), scăderi consemnându-se pe segmentele cu volume reduse, precum Executive – 2,2%, Monovolum – 25% și Sport – 34%.

În funcție de tipul de combustibil, creșterea vânzărilor de autoturisme cu motoare diesel se consolidează, ponderea acestora ajungând după 3 luni din 2014 la 61% (față de 59% în trimestrul I 2013), 8 mărci și respectiv 8 modele din primele 10 având o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.