Dacia scade producția de la Mioveni cu 20.000 – 30.000 de mașini, prin mutarea unei părţi a liniei Sandero în Maroc

După recordul de aproape 343.000 de automobile produse în 2013, Compania Dacia estimează pentru acest an o scădere a producției cu 20.000 – 30.000 de mașini, la 310.000-320.000 de unități, din cauza mutării la uzina Renault din Tanger (Maroc) a unei părți a producției modelului Sandero, a anunţat astăzi, într-o conferință de presă la Pitești, Nicolas Maure, președintele director general al Dacia.

Transferul unei părţi din producția Sandero de la Mioveni la uzina din Tanger a început în toamna anului trecut, la o a doua linie de fabricare.

Președintele Dacia a spus că, în 2013, producția a atins aproape capacitatea maximă a uzinei de la Mioveni, de 350.000 mașini pe an și a subliniat că uzina trebuie să își dezvolte competitivitatea, prin îmbunătățirea productivității și prin creșteri salariale moderate.

Maure a mai afirmat că producția din 2014 va fi influențată şi de evoluția piețelor, marcate de o concurență exacerbată, atât în privinţa competitorilor, cât și concurența internă la nivelul grupului Renault cu uzina din Maroc.

Uzina Dacia de la Mioveni produce modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster și Renault Symbol. Maure a afirmat că obiectivul constructorului auto este păstrarea celor trei schimburi de la această uzină.

Uzina Renault din Maroc produce modelele Sandero, Dokker, Dokker Van și Lodgy.

Autostrada Piteşti-Sibiu, în aşteptare

Întrebat despre modul cum decurg discuţiile grupului francez cu Guvernul în privinţa finalizării infrastructurii rutiere pe Coridorul IV Paneuropean, cu tronsonul de autostradă Piteşti-Sibiu, pentru care cei 11.000 de angajaţi ai uzinei de la Mioveni au făcut miting în 5 martie a.c., Nicolas Maure a insistat că pentru companie finalizarea acestui culoar este importantă, însă şi utilizarea capacităţilor portuare de la Constanţa, alături de o legătură pe calea ferată de la Mioveni până la port, sunt, de asemenea, necesare.

“Vrem şi o navetă rapidă din Europa de Vest spre Turcia, prin România, şi sperăm să o realizăm până la sfârşitul anului”, a mai spus reprezentantul grupului francez.

15 ani de la privatizare

În 2014, Dacia marchează 15 ani de la privatizare și 10 ani de la lansarea Logan. Uzina Dacia a luat naştere în anul 1966, la Colibaşi, în judeţul Argeş, iar doi ani mai târziu, în 1968, a lansat primul model, Dacia 1100 (licenţă R8).

Din anul 1999, Dacia devine o marcă  a  Grupului Renault și începe procesul de modernizare al întregului aparat industrial. În perioada 2000 – 2013, Grupul Renault a investit în România 2,2 miliarde euro.

În 6 mai a.c., uzina a marcat producţia a 5 milioane de automobile, iar în 16 mai, noul Sandero cu numărul 150.000.

Dacia este cea mai mare companie românească, având o cifră de afaceri în 2013 de 4,48 miliarde euro. Activitatea uzinei de automobile reprezintă aproape 3% din PIB-ul României și 8% din exporturi.

În perioada 2004-2013, volumele de vânzări au crescut de 18 ori, fiind livrate 2,7 milioane vehicule. În prezent, producţia modelului Duster reprezintă peste 50% din producţia totală zilnică realizată.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.