ARILOG le-a transmis, astăzi, premierului Victor Ponta şi ministrului Finanţelor, Ioana Petrescu, observaţiile sale cu privire la normele de returnare a celor 4 eurocenţi/litru din acciza suplimentară la motorină, având în vedere vânzările scăzute din lunile aprilie şi mai 2014. Redăm integral comunicatul remis redacţiei:
Propuneri pentru readucerea consumului de combustibil
Stimate domnule Prim Ministru Victor Ponta,
Stimată doamnă Ministru Ioana Petrescu,
ARILOG – Asociaţia Specialiştilor din Transporturi, Depozitare, Achiziţii, Producţie şi Supply Chain, în numele membrilor săi, își menține poziția conform căreia prețul ridicat al motorinei va muta alimentarea cu carburant în afara zonei fiscale a României. Astfel, având la bază vânzările de motorina în scadere, în lunile aprilie si mai 2014, dar și raportul emis de compania Petrom, care acoperă 40% din consumul național de carburant, în care este prezentată o comparație între trimestrul I 2013 și trimestrul I 2014, vă trimitem mai jos câteva observații cu privire la normele dereturnare a accizei la motorină:
1. Solicităm modificarea Codului Fiscal prin stabilirea trimestrială a cursului valutar de referință pentru calculul accizei, la nivelul cursului raportat de BNR. De exemplu, cursul valutar din 25 iunie pentru trimestrul III, fără alte corecții. Observație: această modificare ar prelua atât inflația, cât și deflația, ceea ce ar reprezenta o imagine corectă a economiei pentru o perioadă de 3 luni. Astăzi avem un curs lei/euro de 4,39 și calculăm acciza la un curs de 4,738, adică cu 8 % mai mult.
2. Articolul 3 – Returnarea a 0.07 euro, în loc de 0.04 către companiile de transport eligibile. Acest lucru ar muta consumul de motorină în România și nu s-ar mai înregistra pierderi atât de mari în companiile petroliere din România.
3. Considerarea sistemelor de alimentare care sunt dotate cu “chei electronice”, în categoria cardurilor din stațiile de alimentare aflate în spațiul public. Acestea indică data, cantitatea alimentată, nr. de înmatriculare al vehiculului și au aceleași caracteristici, indică aceleași lucruri și îndeplinesc aceleași cerințe. Aceste sisteme alimentează vehicule eligibile cu gabarit mare, care au rezervorul mai mic și care nu au acces în stațiile de alimentare standard.
4. Articolul 4, punctul 10 – Cardul de alimentare cu carburant nu este un instrument de plată, ci unul de gestionare a alimentărilor în baza unui contract care stabilește termene și modalități de plată. Alimentarea cu card nu înseamnă că valoarea motorinei este achitată ca în cazul utilizării unui card bancar obișnuit.
Toate aceste propuneri vin în întâmpinarea fiscalizării unei cantități cât mai mari de combustibil, pentru a crea un mediu concurențial și pentru a încasa acciza la bugetul României și nu la bugetul altor țări, care beneficiază de 2 luni de venituri din accize de la transportatorii români. Dacă aceste propuneri vor fi agreate, sperăm sa readucem consumul de combustibil in România.
În speranţa că veți da curs solicitărilor nostre, suntem deschişi la dialog pentru a susţine cauza membrilor noștri pe care îi reprezentăm în această scrisoare.
Cu deosebită considerație,
În numele Consiliului Director și a membrilor ARILOG,
Ion Lixandru
Vicepreşedinte al Asociaţiei Române de Logistică (ARILOG)
ion.lixandru@camionlogistic.ro
0744 565 653
Oana Nae
Secretar General Asociaţiei Române de Logistică (ARILOG)
office@arilog.ro
0740 199 919