Astăzi, în cadrul evenimentului organizat de Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) împreună cu partenerii săi din proiectul european SECUR-ED, a avut loc prezentarea rezultatelor obţinute în urma unei colaborări internaţionale, alături de alţi operatori de transport şi companii de specialitate.
Proiectul SECUR-ED (Secured Urban Transportation – European Demonstration) finanţat de Comisia Europeană prin PC7 (Cel de-al Şaptelea Program-Cadru pentru Cercetare şi Dezvoltare Tehnologică) şi coordonat de THALES SECURITY SOLUTIONS & SERVICES SAS, din Franţa, este unul dintre cele mai mari proiecte participative în domeniul transportului de suprafaţă iniţiate de Uniunea Europeană.
Obiectivul principal al proiectului este acela de a furniza soluţii eficiente de îmbunătăţire a securităţii transportului urban pentru operatorii şi autorităţile de transport din oraşele de mărime medie şi mare din Europa, prin utilizarea tehnologiilor moderne de comunicaţii şi prelucrare a datelor, precum şi prin îmbunătăţirea colaborării interinstituţionale.
Consorţiul format din 40 de parteneri din 13 ţări (Belgia, Franţa, Germania, Italia, Turcia, Olanda, Portugalia, România, Spania, Suedia, Norvegia, Finlanda şi Israel) reprezintă autorităţi şi operatori de transport, institute de cercetare, universităţi şi companii specializate în sisteme de securitate, asociaţii de transport, firme de consultanţă, precum şi doi mari producători de material rulant.
Întrunirea se înscrie într-un lanţ de evenimente demonstrative organizate la nivel european, în care oraşele partenere din cadrul proiectului SECUR-ED îşi prezintă rezultatele unei activităţi de cercetare derulate de-a lungul a peste 3 ani.
În tot acest timp, Regia Autonomă de Transport Bucureşti a beneficiat de un suport real din partea Primăriei Municipiului Bucureşti, a Poliţiei Capitalei şi a Jandarmeriei Române, în vederea îndeplinirii obiectivelor asumate în cadrul proiectului.
În perioada următoare, toţi partenerii implicaţi în proiect vor întocmi rapoarte către Comisia Europeană, pe baza cărora Comisia va propune măsuri de adaptare a sistemului legislativ european şi a politicilor de susţinere a investiţiilor majore în infrastructura de transport. (M.B.)