Lotul 1 al Autostrăzii Nădlac-Arad, abandonat în toamna lui 2012 de Romstrade după numai 10% din lucrări, a fost asfaltat în întregime de noul constructor, ceea ce înseamnă că peste 50% din lucrări sunt realizate. Urmează stratul de uzură, ce va fi turnat până la sfârşitul lunii august, apoi pasajele şi podeţele, până la sfârşitul anului. CNADNR a atribuit în 19 decembrie 2013, prin licitaţie, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl lucrările de finalizare a celor 22,2 km de autostradă. Lotul 2 (de 16,6 km), finalizat 85% şi abandonat de Alpine Bau în vara anului trecut, după intrarea în insolvenţă, va fi gata abia peste 4 ani şi jumătate, el fiind scos la licitaţie cu doar două luni în urmă.
Reprezentanţii Astaldi-Max Boegl au declarat, astăzi, că s-a ajuns la frontiera cu Ungaria cu primul strat de asfalt.
“Suntem la limita de contract cu lucrările de asfaltare, respectiv la frontiera cu Ungaria. Toţi cei 22 de kilometri au primul strat de asfalt, cu mici întreruperi, pentru că pasajele şi podeţele nu au fost realizate încă”, a directorul adjunct al şantierului, Dănuţ Dascălu, pentru Mediafax.
Dascălu a mai spus că lucrările pe acest segment al Coridorului IV Paneuropean vor fi încheiate în decembrie.
Dănuţ Dascălu a ţinut să precizeze că până în prezent, peste 50% din proiectul cuprins între graniţă şi Pecica este realizat. De asemenea, o mare parte din lucrările rămase o reprezintă construirea unor pasaje, podeţe şi a sistemelor de colectare a apelor pluviale. (M.S.)